دومین گردهمایی موسوم به «اجلاس النقب» ماه آینده با حضور وزیران خارجه رژیم صهیونیستی، آمریکا، بحرین، امارات و مصر در مغرب برگزارخواهد شد.

 خبرگزاری اسپوتنیک عربی به نقل از روزنامه عبری زبان هآرتص نوشت: قرار است وزیران خارجه اسرائیل، آمریکا و چهار کشور عربی مغرب، بحرین، امارات و مصر اواخر ماه آینده در مغرب برای حضور در دومین گردهمایی «اجلاس النقب» که سال گذشته تاسیس شد، گرد هم بیایند.‌

هاآرتص به نقل به برخی مقامات عالی رتبه اسرائیل نوشت: این نشست قرار بود اوایل امسال میلادی برگزار شود، اما به علت تنش‌های امنیتی اسرائیلی‌ها وفلسطینی‌ها به تعویق افتاد.

نخستین نشست اجلاس النقب مارس سال گذشته به ابتکار یائیر لاپید وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیست نشین «سدیه بوکر» در النقب برگزار شد، اما در اواسط نشست، تیراندازی در الخضیره در چارچوب عملیات فلسطینی‌ها صورت گرفت.در پایان نشست، وزیران خارجه شرکت کننده اعلام کردند هر سال این نشست را به شکل دوره‌ای به میزبانی یکی از طرف‌های شرکت کننده برگزار خواهند کرد.

به جز تغییر کابینه رژیم صهیونیستی و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، برگزاری این نشست به علت اختلاف آمریکا و مغرب درخصوص محل تعیین شده برای برگزاری نشست به تعویق افتاد بطوریکه رباط خواستار برگزاری این نشست در منطقه الصحراء در مغرب شد که دولت ترامپ حاکمیت این کشور بر آن را در سال ۲۰۲۰ به رسمیت شناخت شده بود، اما واشنگتن با این خواسته مخالفت کرد و خواستار برگزاری آن در منطقه‌ای شد که باعث جنجال سیاسی نشود. 

هاآرتص افزود: «در ماه‌های اخیر، اسرائیل و آمریکا برای افزایش شمار طرف‌های شرکت کننده در این نشست و حضور یک کشور آفریقایی مسلمان که در حال حاضر ارتباطی دیپلماتیک با اسرائیل ندارد تلاش کردند».

به گفته شبکه عبری کان، صهیونیست‌ها می‌خواهند که در‌های این نشست در آینده برای سایر کشور‌ها باز باشد و پس از توافق شرکت‌کنندگان، به کشور‌های اروپایی نیز اجازه حضور داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار