خانه ورزش روستای آغچه و کشف استعداد‌ها

خانه ورزش روستای آغچه در شهرستان بویین میاندشت در سال‌های گذشته ده‌ها قهرمان را به ورزش کشور معرفی کرده است.

مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان بویین و میاندشت با بیان اینکه خانه‌های ورزش روستایی شور و نشاط را در این سال‌ها به روستا‌ها تزریق کرده، گفت: نخستین خانه ورزش روستایی در این شهرستان حدود ۸ سال پیش به بهره برداری رسیده و هم اکنون بیش از ۳۰ خانه ورزش در روستا‌های بویین میاندشت ساخته و در اختیار علاقه‌مندان به ورزش است.

حسین مهدوی افزود: خانه‌های ورزش روستایی به همت هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان و شهرستان، اداره ورزش شهرستان و دهیاری‌های روستا‌ها آماده و تجهیز و در اختیار ورزشکاران روستایی قرار گرفته است.

او گفت: خانه‌های ورزش روستایی با داشتن رشته‌های همچون تنیس روی میز، فوتبال روی میز، دارت، تکواندو، شطرنج، کاراته و بعضی رشته‌های انفرادی توانسته شور و نشاط ورزشی را در روستا‌ها به جریان بیندازد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویین میاندشت افزود: روستای زیبا و تاریخی آغچه در این شهرستان با وجود این خانه ورزش توانسته با پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان زمینه‌ای هم برای کشف استعداد‌های ورزشی فراهم کند و دیگر نونهالان، نوجوانان و جوانان روستایی نیاز نیست برای ورزش کردن مسافت زیادی را طی کنند تا در مرکز شهرستان به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

حسین مهدوی گفت: در ۷ سال گذشته خانه ورزش روستای آغچه در رشته‌های تکواندو، تنیس روی میز و شطرنج توانسته چندین استعداد رو به ورزش کشور معرفی کند.

او افزود: خانه‌های ورزش روستایی حالا با کمترین امکانات و تجهیزات توانسته ظرفیت بالایی در کشف استعدا‌ها داشته باشد و این نیازمند توجه مسئولان بالاتر حوزه ورزش است تا از این خانه‌ها و تحهیز بهتر آن‌ها کمک بیشتری انجام دهند تا آینده ورزش در حوزه‌های مختلف آن تضمین شود.

در حال حاضر بیش از ده ورزشکار مستعد در روستایی آغچه توانسته اند عنوان کشوری کسب کنند و حالا به دنبال عناوین بین المللی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار