رئیس جمعیت هلال احمر تایباد از آشنایی ۶۱ هزار و ۵۱۳ مهاجر افغانستانی از ابتدای امسال تا کنون در مرز دوغارون خبر داد.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد از آموزش خطرات مین به ۶۱ هزار و ۵۱۳ مهاجر افغانستانی از ابتدای امسال تاکنون، هنگام خروج از ایران در گذرگاه مرزی دوغارون خبر داد و گفت: این اقدام انسان‌دوستانه را جمعیت هلال احمر تایباد با برگزاری روزانه ۲۷ کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین انجام داده است.

هادی رمضانی افزود: در چهارچوب این طرح امسال از این تعداد افراد آموزش دیده، هزار و ۶۷۱ نفر افراد زیر ۱۸ سال از اتباع افغانستان آموزش‌های لازم را فراگرفته اند.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: پارسال نیز ۳۷۷ هزار و ۱۰۵ نفر از اتباع افغانستان که قصد ورود به کشورشان را داشتند در مرکز آموزش پیش آگاهی از خطرات مین و مواد منفجر نشده تایباد با آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین آشنا شده بودند.

رمضانی افزود: امسال به طور میانگین روزانه هزار و ۷۰۰ نفر در مرکز آموزش پیش آگاهی از خطرات مین و مواد منفجر نشده در مرز دوغارون آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد از سال ۱۳۸۴ در مرز دوغارون فعال شد که از سال گذشته و شیوع بیماری کووید ۱۹، به علت کاهش خروج اتباع افغانستانی از ایران، این مرکز آموزشی چند ماه تعطیل شد.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد، آموزش تشخیص انواع مین و گلوله‌های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگها، تابلو‌ها و محل‌های مین‌گذاری را از مهمترین آموزش‌های ارائه شده به مهاجران افغانستانی در این مرکز برشمرد.

رمضانی افزود: بر اساس آمار‌های ارائه شده از سوی مرکز مین افغانستان از سال ۲۰۰۵ میلادی ماهانه تعداد زیادی از اتباع افغاستانی بر اثر برخورد با مین جان باخته و یا مصدوم شده اند که در پی آموزش‌های ارائه شده این رقم طی چند سال گذشته کاهش زیادی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.