مهم‌ترین حوادث ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

برداشت رمز ارز از کیف پول دیجیتالی برادر

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی جوانی که اقدام به برداشت غیرمجاز رمز ارز از کیف پول دیجیتالی برادر خود کرده بود، خبر داد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: در پی شکایت مردی ۲۹ ساله مبنی بر برداشت غیرمجاز رمز ارز‌های او از کیف پول دیجیتالی خود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: شاکی بیان کرد چندی پیش متوجه شده که دسترسی‌های غیرمجازی نسبت به حساب رمز ارز او صورت گرفته و حدود ۱۶ میلیارد ریال رمز ارز به صورت غیرمجاز از کیف پول او در چندین مرحله برداشت شده است.

این مقام سایبری گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی به این پلیس احضار کنند.

رئیس پلیس فتا فارس با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم، برادر کوچکتر شاکی بوده است، گفت: در ابتدا متهم منکر هرگونه اقدام مجرمانه شد، ولی با مواجهه به مستندات و ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را برداشت غیرمجاز پول از حساب برادر خود عنوان کرد.

او گفت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری نسبت به خرید رمز ارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی خود، ابتدا دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و از ذخیره رمز‌های عبور و نام کاربری ۱۲ کلمه‌ای روی گوشی‌های خود اکیداً خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها از رمز‌های یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند.

سرهنگ سلیمانی از هموطنان خواست: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

دورهمی اراذل و اوباش از هم پاشید/ کشف ۱۲ قبضه سلاح سرد و گرم از مخفیگاه متهمان

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری ۱۲ نفر اراذل و اوباش خبر داد که با تشکیل کاروان موتورسوار، در سطح شهر قدرت نمایی می‌کردند.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، دستگیری اراذل و اوباشی که با راه اندازی کاروان موتوری و قدرت نمایی، مُخلّ نظم و امنیت عمومی شهر بودند، به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او افزود: افسران پلیس با اقدامات فنی موفق شدند محل تجمع متهمان در باغی اطراف شهر را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه ۱۲ نفر اراذل و اوباش سابقه دار را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: در بازرسی از پاتوق متهمان، ۱۱ قبضه سلاح سرد، یک قبضه اسلحه جنگی کلت، یک افشانه فلفلی و دستگاه شوکر برقی و مقادیری اقلام ممنوعه کشف و ضبط شد.

سرهنگ قسام با بیان اینکه دستگیرشدگان به اتهام نزاع دسته جمعی منجر به جرح، تخریب اموال، ایجاد مزاحمت و قدرت نمایی با سلاح سرد پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند، از همراهی و مشارکت مردم در حفظ امنیت عمومی و برخورد با قانون گریزان قدردانی و تشکر کرد. 

دستبند بر دست متهم

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در قیروکارزین 

فرمانده انتظامی قیروکارزین از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کشف ۱۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ قربانعالی روستا فرمانده انتظامی قیروکارزین بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و برهم زنندگان امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح، ۷ نفر از سارقان و مجرمان سابقه‌دار دستگیر و ۱۷ فقره انواع سرقت کشف و ۵۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی قیروکارزین از معرفی متهمان به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اتوبوس حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده بیان کرد: ماموران انتظامی آباده هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه ماشین لباسشویی، ۱۸ تخته پتو و ۸ طاقه پارچه خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص راننده تحویل مراجع قضائی شد.

کشف گنج‌یاب قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف یک دستگاه گنج‌یاب و دستگیری یک متهم در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی به اینکه فردی با استفاده از دستگاه‌های گنج‌یاب آثار تاریخی و عتیقه کشف می‌نماید که بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۲۸ صدرا قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از تحقیقات و شناسایی دقیق محل سکونت متهم، با هماهنگی مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از منزل وی یک دستگاه گنج یاب قاچاق به همراه متعلقات آن کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش دستگاه گنج یاب توسط کارشناسان، ۲ میلیارد ریال عنوان شده است، گفت: در این رابطه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کلاهبرداری با ترفند ارسال پیامک جعلی واریز وجه

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری فردی خبر داد که با ترفند ارسال پیامک جعلی واریز وجه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی جهرم بیان کرد: چند شهروند جهرمی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شدند قصد فروش لوازم خانگی در سایت دیوار داشتیم که مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته‌ایم که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اهمیت پرونده، کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که خریدار با ارائه رسید بانکی جعلی و ارسال به فروشنده، بدون حضور خود در صحنه از طریق اسنپ کالا را از مالباختگان تحویل و از آنان کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی جهرم ادامه داد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ رزمجویی با اشاره به اینکه متهم تا کنون به ۳ فقره کلاهبرداری از طریق رسیدساز جعلی اقرار و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست چنانچه از فردی در این شهرستان به این طریق (رسیدساز جعلی) کلاهبرداری شده است به پلیس آگاهی جهرم مراجعه کنند.

موتورسیکلت مسروقه یزد در داراب کشف شد

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: به منظور اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت، ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این شهرستان با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی یک سارق در این شهرستان شدند.

او افزود: مامورین با هماهنگی مرجع قضایی سارق را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه را نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شهرستان یزد دارد، گفت: سهل انگاری مالکان وسایل نقلیه و رعایت نکردن نکات امنیتی از عوامل زمینه ساز سرقت است؛ بنابراین شهروندان هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در کوار 

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: ماموران یگان امداد کوار هنگام گشت‌زنی هدفمند به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا که در حال حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان خفر دارد، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی کوار بی‌توجهی به هشدار‌های پلیس و استفاده نکردن از تجهیزات بازدارنده را از مهم‌ترین علل بسترساز وقوع سرقت قلمداد کرد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای موتورسیکلت و خودرو و یک نفر مالخر با ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت و خودرو در کازرون، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

عاقبت متهم

او افزود: مأموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق حرفه‌ای و یک نفر مالخر را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به ۱۲ فقره سرقت موتورسیکلت و ۳ فقره سرقت خودرو اعتراف و با قرار وثیقه روانه زندان شدند، گفت: شهروندان نسبت به ارتقای سیستم ایمنی موتورسیکلت و خودرو‌های خود اقدام و در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار