سازمان نظام روان‌شناسی در پی انتشار خبری تحت عنوان زمان برگزاری پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جوابیه‌ای برای باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کرد.

در پی انتشار بخشی از اظهارات نماینده وزیر علوم در شورای مرکزی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در نشست خبری پنجمین دوره انتخابات این سازمان، سازمان مذکور جوابیه‌ای به شرح ذیل برای باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کرد:

با سلام 

احتراماً؛ خبری تحت عنوان زمان برگزاری پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روان شناسی و مشاوره روز دوشنبه مورخ ١۴٠٢/٠٢/٢۵ به شماره خبر ۸۴۴۰۵۹۳ از قول مدیرکل محترم مشاوره وزارت علوم تحقیقات و فناوری منتشر گردیده است؛ خواهشمند است بر طبق قانون مطبوعات دستور فرمایید با همان تیتر و خط در همان صفحه توضیحات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره درج شود.

١- مدیرکل محترم مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای نعیمی تاکنون به عنوان سخنگوی هیئت نظارت توسط وزیر محترم یا مرجعی دیگه معرفی نشده‌اند و این سازمان هیچ اطلاعی از جایگاه ایشان در هیات نظارت ندارد.

٢- بر طبق ماده ۱۲ آیین نامه ابلاغی دولت، تاریخ برگزاری انتخابات را هیات اجرایی پیشنهاد و هیئت نظارت تایید می کند. 

با استعلام از اعضای هیئت اجرایی چنین پیشنهاد یا مصوبه‌ای هیئت اجرایی نداشته‌ است؛ بنابراین تاریخ اعلام شده مسیر قانونی را طی نکرده است؛ مسئولیت برگزاری انتخابات بر عهده هیئت اجرایی است جلسات هیات اجرایی با حضور حداقل دو سوم اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات مصوب اجرا می شود.

٣-تاخیر انتخابات تا کنون بر اساس اسناد موجود مربوط به عدم همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان، آموزش پزشکی بوده به شورای مرکزی سازمان از قبل از اتمام دوره شورای مرکزی همواره تلاش نموده است، انتخابات برگزار شود و بارها تاریخ برگزاری را اعلام عمومی نموده است، اما با کارشکنی مواجه و متوقف شده است.

۴- یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در برگزاری انتخابات، حاکمیت اراده انتخاب کنندگان است. همه باید به انتخاب اعضای سازمان نظام احترام بگذارند،امیدواریم منظور  آقای دکتر نعیمی از گردش نخبگان در شورای مرکزی مهندسی انتخابات نباشد بلکه حاکمیت اراده اعضا را مد نظر قرار دهند. جهت تنبیه افکار عمومی این گونه نیست، در ۴ دوره گذشته فقط یک عده خاص موفق به ورود شورای مرکز شدند، بلکه افراد جدید هم انتخاب شدند.

رئیس فعلی سازمان اولین دوره است  موفق به ورود در شورای مرکزی شده است. انتخابات دوره چهارم توسط وزارت کشور و ناظرین شورای نگهبان با سلامت کامل برگزار شد و افراد جدیدی به شورای مرکزی راه یافتند. در هر صورت ملاک عمل حاکمیت اعضا است وگرنه انتخابات موضوعیت ندارد.

۵-طبق ماده ۸ قانون تشکیل سازمان و رئیس سازمان یکی از اعضای شورای مرکزی است که مجری مصوبات شورای مرکزی است و بر طبق تبصره ۳ ماده ۱۵ چنانچه در پایان دوره تشریفات انتخابات دوره بعدی به نحوی از انحای پایان نیافته باشد ارکان دوره قبلی تا قطعیت انتخابات جدید به فعالیت خود ادامه خواهند داد. بنابراین رئیس سازمان جزء ارکان اصلی شورای مرکزی است که مسئولیت اجرا بر عهده دارد و تا قطعیت انتخابات اعضای شورای مرکزی جدید حکم قبلی نافذ قانونی است درباره گذشته همینگونه بوده است از سوی رئیس سازمان به پیشنهاد شورای مرکزی و تایید رئیس جمهوری است و پذیرفتنی نیست نماینده وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری با انتشار مطالب ناصحی موجب وهن عمومی شود.

 لازم به ذکر است که آیین نامه ابلاغی هیئت محترم وزیران ساختار و ترکیب هیئت نظارت بر اجرایی با شرح وظایف آنان را مشخص کرده اما برای برگزاری انتخابات نیازمند دستورالعمل اجرایی و تبلیغات است که بر طبق بند ۲ ماده ۳ تهیه دستورالعمل های اجرایی لازم در چارچوب مواد این قانون به عهده سازمان است و بر طبق بند ۵ ماده ۱۲ تصویب آن بر عهده شورای مرکزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
نظام روانشناسی برای افرادی که از درگاه ملی مجوزها پروانه اشتغال روانشناسی میگیرن با وجود داشتن کیوآرکد ،همزمان یه پروانه کاغذی میده با اعتبار سه ساله ولی دکتر سیاح گفته بودن که اعتبار پروانه ها دایمی هست،باشگاه خبرنگاران جوان لطفا یه گزارش تهیه کنین
آخرین اخبار