دیدار بشار اسد و نجیب میقاتی در جده

الشرق الاوسط از دیدار و گفت و گوی رئیس جمهور سوریه و نخست وزیر لبنان در حاشیه نشست سران عرب خبر داد.

برخی منابع عربی شرکت کننده در اجلاس سران عرب در جده تاکید کردند دیداری میان بشار اسد رئیس جمهور سوریه و نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، روز جمعه در حاشیه این نشست صورت گرفت.

از سوی دیگر برخی منابع لبنانی گفتند میقاتی از نتایج تماس‌ها و دیدارهایش بسیار رضایت دارد.

منابع عربی افزودند: بشار اسد و نجیب میقاتی پیش از ورود به سالن برگزاری نشست سران عرب با هم دیدار و درباره مسائل مشترک گفتگو کردند.

این منابع تاکید کردند دیدار میان اسد و میقاتی در فضایی دوستانه و مثبت برگزار شد و بر آینده روابط دو کشور تاثیر خواهد گذاشت. این اولین دیدار در بالاترین سطح میان مقامات دو کشور از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ است.

در همین حال منابع دولتی لبنان اعلام کردند نجیب میقاتی از فضای برگزاری نشست سران عرب و دیدار‌هایی که قبل نشست و هنگام برگزاری آن صورت گرفت، بسیار راضی است.

این منابع افزودند: موضع لبنان درباره اهمیت تقویت روابط با عربستان «ثابت و پایدار» است و میقاتی مصوبات نشست سران درباره لبنان را از نزدیک با طرف‌های مسئول پیگیری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۷:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
نشست پیروز مندانه اسد در اجلاس سران کشورهای عرب و استقبال گرم از او یک دهن کجی اشکار به آمریکا بود که بی پاسخ نخواهد ماند و یقینا آمریکاییها در زمان مناسب پاسخ دندان شکنی به اعراب خواهند داد
آخرین اخبار