مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به نتایج خوب اجرای طرح پزشک خانواده در کشور گفت : یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح ارتقای سلامت جامعه است.

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : یکی از اهداف اجرای طرح پزشک خانواده بیمه حفظ سلامت مردم است نه بیمه پرداخت هزینه‌های بیماری مردم، از این رو این طرح برای جلوگیری از پیچیده شدن بیماری‌ها و نیز تحمیل هزینه‌های مضاعف به مردم اجرایی شد.

وی اضافه کرد: هم اینک در اجرای این طرح در کرمانشاه ۱۸۰ نفر پزشک با بیمه سلامت قرارداد دارند که هر یک از این پزشکان خانواده ۲ هزار نفر بیمه شده را تحت پوشش داشته و موظفند در ازای چهار ساعت کار و استقرار در مطب این تعداد بیمه شده را از نظر سلامتی مدیریت و نظارت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به نتایج خوب اجرای این طرح از جمله کاهش هزینه‌های درمانی مردم اظهار کرد: بیمه شدگانی که پزشک خانواده برای آن‌ها تعریف شده است باید حداقل یکبار به آن‌ها مراجعه کنند، زیرا در غیر این صورت بیمه آن‌ها تعلیق می‌شود.

تحویلیان افزود: مردم نباید تصور کنند که زمانی که فقط بیمار می‌شوند باید به پزشک خانواده مراجعه کنند بلکه آن‌ها حتی می‌توانند برای چکاپ معمولی به طور مرتب مراجعه داشته باشند.

وی با اعلام اینکه سازمان بیمه سلامت برای هر بیمار ماهیانه مبلغ ۹ هزار تومان را به پزشک خانواده پرداخت می‌کند افزود: افراد بیمه شده زیرپوشش طرح پزشک خانواده فقط هفت هزار تومان حق ویزیت پرداخت می‌کنند که مبلغ بسیار ناچیزی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اجرای نظام ارجاع در این طرح تاکید کرد: برخی بیمه شدگان اصرار دارند که بعداز رفتن به پزشک خانواده آن‌ها باید به پزشک متخصص ارجاع داده شوند و زمانی که با مخالفت مواجه می‌شوند اظهار گلایه می‌کنند که این گلایه آن‌ها منطقی نیست، زیرا پزشک خانواده باید این امر را تشخیص دهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.