ویژه برنامه دمی با فردوسی هم‌زمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهدی‌شهر برگزار شد.

حیدریان، مسؤول مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهدی‌شهر از برگزاری ویژه برنامه مشارکتی «دمی با فردوسی» هم‌زمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، با حضور مراد دوست‌محمدیان رئیس آموزش و پرورش، یدالله حاج‌علیان نویسنده، جواد رفیعیان داور و منتقد ادبی، جعفر حاجی‌ملک‌احمدی شاعر و منتقد ادبی، مرضیه خداداد کارشناس آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از اعضای کودک و نوجوان و والدین، خبر داد.

حیدریان افزود: اساتید مدعو در ابتدای برنامه، پیرامون اشعار ماندگار فردوسی، اهمیت زبان مادری، تاریخچه نقالی و...مطالبی بیان کردند.

وی با بیان این‌که شاهنامه نگاهبان راستین سنت‌های ملی و شناسنامه قوم ایرانی است، افزود: این برنامه با هدف پاسداشت زبان فارسی، حفظ اهمیت یادبود و معرفی هرچه بیش‌تر فردوسی و اثر سترگش در زبان و فرهنگ ایران‌ زمین و تمام سرزمین‌های فارسی‌ زبان، اجرا و با استقبال اعضا و والدین آن‌ها روبه‌رو شد.

حیدریان یادآور شد: در بخشی از برنامه، مهربانو نریمان عضو ارشد کانون مهدی‌شهر و برگزیده مهرواره استانی شاهنامه‌خوانی در قالب نقالی به روایت داستانی از شاهنامه پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.