جشنواره کاتی با معرفی استعداد‌های ناب در مازندران جریان ساز شده است.

حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اولین جشنواره استعدادیابی استان مازندران با عنوان کاتی با اظهار اینکه استعداد‌های فراوانی در مازندران وجود دارد، به برپایی جشنواره‌های مختلف از جمله نوجوان مازنی، کاتی و ... اشاره و گفت: اگر ۱۰ جشنواره دیگر نیز در استان برگزار شود مازندران قابلیت آن را دارد که استعداد‌های جدیدی را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه که جشنواره‌های کاتی و نوجوان مازنی می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ مجری خوب را به برنامه‌های صدا و سیما معرفی کند، خواستار بهره گیری از ظرفیت جوانان و نوجوانان شد و تاکید کرد: باید به جوانان و نوجوانان توجه بیشتری شود.

جوادی با عنوان اینکه استعداد‌های جوانان و نوجوانان را باید ببینیم، گفت: جشنواره‌ها در واقع نوعی روش تربیتی را در ایجاد می‌کند و باید رویکرد و نگاه خود را به جوان و نوجوان در کشور تغییر دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه جوانان و نوجوانان نیازمند توجه هستند، افزود: جشنواره‌ها و همایش‌ها اثر فرعی و کوتاه مدت دارند و باید جریان ساز شوند و خوشبختانه جشنواره کاتی و نوجوان مازنی در حال جریان سازی است.

جوادی با عنوان اینکه متاسفانه کار فاخر، خوب و جریان ساز آنگونه که باید دیده و مورد توجه قرار نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: باید بین آموزش و پرورش و فرهنگ و هنر به درستی آشتی برقرار کنیم و توجه بیشتری به جوانان و نوجوانان کشور شود.

در اولین جشنواره استعدادیابی مازندران  دو هزار و ۳۵۴ اثر به این جشنواره ارسال شده بود که در مرحله ابتدایی و مقدماتی هیات انتخاب ۱۵۲ اثر را برای مرحله نهایی انتخاب و در پایان ۳۰ نفر به عنوان برگزیدان رشته‌های مختلف معرفی شدند.

این جشنواره در قالب اجرای صحنه‌ای (مجری‌گری)، صداپیشگی و دوبله، سرود و تواشیح، تلاوت قرآن کریم، خوشنویسی، هنر‌های تجسمی (نقاشی و نگارگری)، نقالی، هنر‌های نمایشی و عروسکی، آواز و خوانندگی، نوازندگی و تنظیم موسیقی، تردستی و استندآپ کمدی برگزار و به مرحله پایانی رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.