شخصیت حضرت معصومه (س) به حدی در تاریخ شیعه تأثیرگذار بود که شأن و مرتبه‌ای از ولایت اهل بیت (ع) و چهارده معصوم (ع) را داشتند.

کرامت حضرت معصومه (س) به حدی زیاد است که برادر گرامی شان امام رضا علیه السلام فرموده اند: «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنى.» «هر کس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسى است که مرا زیارت کرده است.»

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، سخنران مذهبی درمورد شخصیت حضرت معصومه (س) بیان کرد: حضرت معصومه (س) هم شخصیتی بودند که از لحاظ بیرونی و تاریخی در تاریخ شیعه تأثیرگذار بودند و هم شخصیت درونی و باطنی بسیار والایی از معرفت و ولایت اهل بیت (ع) داشتند؛ به طوری که در زیارت نامه ایشان آمده است: یک شأن و مرتبه‌ای از ولایت اهل بیت (ع) و همه چهارده معصوم (ع) را داشتند و درواقع، ایشان مکمل کار برادر بزرگوارشان امام رضا (ع) بودند.

 به گفته این سخنران مذهبی، حضرت معصومه (س) ۹ یا ده ساله بودند که عده‌ای از شهر قم به درب منزل حضرت موسی بن جعفر (ع) رفتند تا وجوهات شرعی پرداخت کنند و سوالات خود را بپرسند و حضرت (ع) مسافرت بودند و منزل نبودند و به همین دلیل، حضرت معصومه (س) به درب منزل آمدند  و به آن‌ها فرمودند با پدرم چه کاری دارید؟ مراجعه کنندگان هم گفتند که سوالاتی از حضور حضرت موسی بن جعفر (ع) داریم و حضرت معصومه (س) به آن‌ها فرمودند که سوالات خود را به من دهید و پس از گرفتن سوالات، چند دقیقه‌ای وارد منزل شدند و سپس به آن‌ها جواب سوالات را دادند.

مراجعه کنندگان دیدند که حضرت (س) به تمامی سوالات دینی و شرعی آن‌ها جواب داده اند. این در حالی است که ایشان فقط ۱۰ یا ۹ ساله بودند.

این سخنران مذهبی افزود: وقتی مراجعه کنندگان از مدینه بیرون می‌رفتند در مسیر با حضرت موسی بن جعفر (ع) برخورد کردند و به ایشان گفتند که حضرت معصومه (س) به سوالاتشان پاسخ مکتوب دادند و وقتی امام کاظم (ع) سوالات را گرفتند و جواب آن‌ها را دیدند گفتند: پدرش فدای او. همه جواب‌ها صحیح هستند و تعبیر ایشان دقیقاً همان موردی بود که پیامبر اکرم (ص) درمورد حضرت زهرا (س) داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
السلام علیک یا فاطمه معصومه❤
آخرین اخبار