فرماندار بویراحمد از خسارت آفت ملخ بومی به بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

شهرام مهدوی مطلق در دومین نشست اضطراری که به دلیل هجوم ملخ‌ها به مزارع کشاورزی و منابع طبیعی بخش لوداب برگزار شد، گفت: براساس گزارش‌های دریافتی، تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در معرض هجوم ملخ‌ها قرار گرفت.


او با ابراز نگرانی از روند رو به افزایش این موضوع افزود: براساس هماهنگی با مدیریت بحران استانداری، این مسئله در ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد پیگیری خواهد شد و از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز درخواست همکاری شده است.


محمدزاده، مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد می‌گوید: علاوه بر لوداب، ملخ به مزارع دهستان دشتروم و بخشی از کاکان نیز خسارت وارد کرد و جهاد کشاورزی در حال مبارزه با این آفت است.

بنیادی، مدیر مرکز ترویج جهاد کشاورزی بخش لوداب نیز با ارائه گزارش کاملی از آخرین وضعیت آلودگی مزارع و منابع طبیعی در لوداب به هجوم ملخ‌های بومی، گفت: جهاد کشاورزی لوداب با پشتیبانی جهاد شهرستان و با مشارکت کشاورزان تاکنون در بیش از هزار هکتار سمپاشی انجام داده است، ولی نسل‌های بعدی این ملخ نیز وجود دارند و به مزارع برنج هم آسیب خواهند زد.

او افزود: بخش قابل توجهی از خسارت این ملخ‌ها در ارتفاعات و مناطق سختگذر است که دسترسی برای مبارزه با آن‌ها بسیار سخت و نیاز به دستگاه‌های سمپاش انفرادی است.

باقرپور، معاون منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد هم در خصوص آفت جوانه‌خوار بلوط گفت: علی‌رغم اینکه از مبارزه با این ملخ‌ها، نتیجه چندانی حاصل نشد، ولی روند این آفت رو به کاهش است.

او از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان خواست کارگروهی ویژه تشکیل دهد تا اگر قرار است مبارزه‌ای انجام شود، به شکل اصولی و متناسب با زیست بوم طبیعت باشد چرا که ممکن است مبارزه بدون مطالعه به سایر موجودات طبیعت نیز آسیب بزند.


معاون جهاد کشاورزی استان هم ضمن اعلام آمادگی برای پشتیبانی از مراکز ترویج جهاد کشاورزی در شهرستان برای مقابله با این پدیده، گفت: تمام ظرفیت‌های موجود به کار گرفته می‌شود تا کم‌ترین تلفات به منابع طبیعی وارد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.