معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۵هزار و ۲۱۹ ناوگان حمل و نقل عمومی در استان کنترل شدند.

علیرضا معیری پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۵هزار و ۲۱۹ ناوگان حمل و نقل عمومی در این استان در قالب طرح گشت‌های کنترل دروازه‌ای مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.

معیری پور افزود:کنترل و نظارت بر نحوه عملکرد ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در قالب همکاری‌های مشترک با پلیس راه، به صورت مستمر در گلوگاه‌های جاده‌ها و محور‌های پرتردد و در مقابل پاسگاه‌های پلیس راه اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در قالب گشت‌های نظارت و بازرسی علاوه بر کنترل الزامات ایمنی از جمله معاینه فنی، تجهیزات ایمنی، کارت هوشمند ناوگان و راننده مواردی، چون اسناد حمل، مندرجات صورت وضعیت و بارنامه با حضور کارشناسان حمل و نقل این اداره کل و پلیس راه به صورت میدانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معیری پور با بیان اینکه حمل بار با بارنامه علاوه بر حصول آمار دقیق حمل و نقل کالا به مناطق مختلف موجب افزایش درآمد و تقسیم عادلانه بار بین ذی نفعان می‌شود گفت: حمل کالا با بارنامه و همچنین جابجایی مسافر با صورت وضعیت الزامی بوده و متخلفان در این زمینه جهت برخورد قانونی به کمیسیون‌های حمل و نقل معرفی می‌شوند.

وی افزود: بیشترین گشت‌های انجام شده در شهرستان آبیک، بوئین زهرا و البرز بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه گفت: تنها در حوزه مسافر ۱۹۱ گشت بازرسی و کنترل ناوگان مسافر در ماه‌های فروردین و اردیبهشت انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار