استاندار قزوین گفت: شهر قزوین دارای ظرفیت‌های متعدد احیاء نشده گردشگری و تاریخی است و باید سرمایه گذاران گردشگری برای ورود در این حوزه ترغیب شوند. 

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در دیدار با قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان و شهر قزوین دارای ظرفیت‌های متعدد گردشگری می‌باشد که همچنان احیاء نشده اند و به نظر می‌رسد سرمایه گذاران گردشگری برای حضور در قزوین ترغیب شوند. 

وی افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مقدمه‌ای را فراهم کند تا سرمایه گذاران گردشگری به قزوین سفر کرده و در نشست مشترکی با مسئولان استان با ظرفیت‌های قابل احیاء گردشگری در قزوین آشنا شوند. 

اعلایی گفت: استان قزوین در احیاء بنا‌های تاریخی در گذشته موفق عمل کرده است که نمونه بارز آن را می‌توان احیاء و مرمت سرای سعدالسلطنه معرفی کرد، موضوعی که باید ادامه داشته باشد. 

استاندار قزوین اضافه کرد: توسعه آیین سنتی پنجاه‌بدر که جزو آیین منحصر به فرد قزوین است، یکی دیگر از کار ویژه‌های استان برای تقویت حوزه گردشگری است که امیدواریم با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل به یک رویداد ملی شود.

علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور شرکت در آیین نکوداشت پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس خوشنویسی و میراث مکتوب به استان قزوین سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.