سازمان بازرسی طی نامه ای خواستار توقف ساخت غیرقانونی برج ۳۰ طبقه در ولنجک شد.

در ارتباط با مصوبه غیرقانونی کمیسیون ماده ۵ شهر تهران برای احداث هتل ۳۰ طبقه واقع در ولنجک، سازمان بازرسی طی نامه هشداری به وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورایعالی معماری و شهرسازی، شهردار تهران و وزیر کشور خواستار توقف عملیات اجرا و ابطال مصوبه مزبور شد.

محمد مهدی بلندیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی طی نامه‌ای با تذکر و هشدار در خصوص ملک مزبور که در زیر پهنه مسکونی با تراکم متوسط واقع گردید، ممنوعیت احداث بیش از ۶ طبقه را در آن منطقه مورد تاکید قرار داد و اعلام نمود شهرداری تهران و کمیسیون ماده ۵ باید موضوعات مربوط به مغایرت‌های اساسی با طرح تفضیلی را به شورایعالی معماری و شهرسازی ارجاع دهد.

در این نامه همچنین به عدم موافقت اکثریت اعضای کمیسیون ماده ۵ با درخواست مالک اشاره و تاکید شده است که با توجه به استقرار ملک در تراز بالای ۱۸۰۰ هرگونه ساخت و ساز در بالای این تراز ممنوع است.

این گزارش می‌افزاید از آنجا که مصوبه مذکور و ابلاغ آن به شهرداری تهران مغایر با مقررات و ضوابط بوده و به علت تعارض درخواست مالک با طرح جامع شهر تهران و برهم زدن شرایط مندرج در طرح تفصیلی، به استناد تبصره (۳) ماده ۴۴ «آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب ۱۲-۱۰-۱۳۷۸ هیات وزیران»، موضوع درخواست مالک باید به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال می‌گردید.

ابهامات قانونی مصوبه موصوف و درخواست توقف اجرای آن به وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورایعالی معماری و شهرسازی و شهردار تهران ارسال شد که با پیگیری‌های بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی؛ معاون وزیر و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با تأیید ایرادات سازمان مبنی بر فقدان وجاهت قانونی مصوبه مزبور، جلوگیری از ابلاغ مصوبه کمیسیون را به شهردار تهران اعلام کرده است.

شایان ذکر است معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور با تذکر به اعضای کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران بر استقلال تصمیمات و رعایت قوانین و اسناد بالادستی تاکید نمود و اعلام کرد مصوبات کمیسیون در رصد سازمان بازرسی کل کشور است و در صورت اینکه تصمیمات خارج از قانون باشد حتماً با خاطیان برخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
ولنجک کانال عبور هوا از غرب به شرق هست اصلا نباید ساختمان بیش از ۲طبقه ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون موقع که مجوز ساخت دادن // اداره بازرسی کجا بوده ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
۴ روز دیگه ازش خواهش میکنید شروع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
احتمالا مثل هتل جاجرود که در بستر رود۷انه بود و وقتی اسکلت میزدن در تلویزیون نشدن داده شد و همه دیدن حتی وزارت کشور و رییس قوه قضاییه و دادستانش و جملگی سکوت کردن حالا چه منافعی درش بود و دست دست کردن تا برجی ساخته شد و در انتها گفتن سه طبقه خلافه اینهم همون روال رو طی میکنه ایران بهشت مفسدین
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۶:۳۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
30 طبقه !!! دیوانگیه. وزنش قابل تحمل هست برای زمین زیرش؟ خبر دارید از برج ایفل؟ اطلاعات راجع به برج ایفل جمع آوری کنید از سی خکی سازی پشیمان می شوید. املاکی ها و دلال ها که اسرارشون رو لو نمیدن. پاریس دیوونه خونه شده. باور نمی کنید؟ چرا امریکا برج های دوقلو را منفجر کرد؟ علت اصلی حمله به افغانستان و عراق همین برجهای دوقلو بود. آهن در طبیعت مثل شمع است. روزی شمع تمام میشود و خاموش. آهن هم می پوسد یا اکسیداسیون آنرا تخریب میکند. ولی گل و خاک پوسیدگی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۰۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اول پول را از مالک میگیرن و مجوز میدن // بعدا که مالک ساخت // یادشون میافته بالا تر 1800 متره // میزنن زیر مجوز خودشون // میزنن زیر امضا هاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ببینیم فرقتان با قبلی در چیست؟ حرف می زنید یا پای قانون تا آخر می ایستید یا پول مساله را حل می کند؟ همه امتحان میشیم ببینیم صادقیم یا ....
آخرین اخبار