اداره حفاظت از مرز‌های آمریکا از ابزاری نظارتی تهاجمی مبتنی بر هوش مصنوعی برای غربالگری مسافران استفاده می‌کند.

طبق داده‌های یکی از اسناد امنیت ملی آمریکا، اداره گمرک و حفاظت مرزی این کشور (CBP) از یک ابزار نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی برای غربالگری مسافران، از شهروندان گرفته تا پناهندگان و پناهجویان استفاده و در برخی موارد پست‌های شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را به شماره امنیت اجتماعی و موقعیت مکانی مرتبط می‌کند. 

این سیستم با نام Babel X به کاربران اجازه می‌دهد که اطلاعات هدف مورد نظر مانند نام، آدرس ایمیل یا شماره تلفن را وارد و مجموعه‌ای از داده‌ها از جمله پست‌های شبکه‌های اجتماعی، آدرس‌های IP مرتبط، سابقه استخدام و شناسه‌های تبلیغاتی منحصربه‌فرد مرتبط با تلفن همراه را دریافت کنند.

پاتریک تومی، معاون پروژه امنیت ملی در اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) در این مورد گفت: این سند اطلاعات مهمی را در مورد این که اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا با چه هدفی از نظارت بر رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند و این نظارت در عمل چگونه انجام می‌شود، ارائه می‌دهد.

سیستم Babel X دسترسی به اطلاعات عمومی و تجاری در سراسر شبکه‌های اجتماعی را به بیش از ۲۰۰ زبان فراهم می‌کند. برخی از سوابق تجاری موجود نیز شماره‌های تامین اجتماعی هستند که توسط اشخاص ثالث خصوصی جمع آوری شده‌اند. این ابزار نظارتی، همچنین قادر به تحلیل احساسات است. شرکت Babel Street سازنده این سیستم در ماه نوامبر سال گذشته، شرکت تجزیه و تحلیل متن مبتنی بر هوش مصنوعی Rosette را خرید و هدف خود از این اقدام را تحلیل هویت در راستای تامین امنیت ملی و جلوگیری از وقوع جرائم مالی اعلام کرد.

منبع: وایس

برچسب ها: هوش مصنوعی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار