شاخص بهره‌مندی آب آشامیدنی روستایی در سیستان و بلوچستان به ۹۴ درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: شاخص بهره‌مندی روستا‌ها از آب با رشد ۲۳ برابری به بیش‌از ۹۴ درصد خواهد رسید.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش‌از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی لحاظ شده است، افزود: با تکمیل این طرح، شاخص بهره‌مندی روستا‌ها از آب با رشد ۲۳ برابری به بیش‌از ۹۴ درصد خواهد رسید.

وی افزود:  شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی جمعیت روستایی سیتسان و بلوچستان با اقدامات دولت سیزدهم هم‌اینک به ۷۲ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: خدمت‌رسانی به استان‌های محروم همواره جزو برنامه‌های اصلی دولت‌ها بوده که معمولا براساس سند‌های توسعه‌ای مختلف انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: این استان با ۵۱ ﺷﻬﺮ و ﮔﺴﺘﺮه بیش از ۱۸۸ هزار ﻛﻴﻠﻮﻣﺘر ﻣﺮﺑﻊ یکی از استان‌های محروم کشور است که در سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ در بخش آب و فاضلاب مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ﺟﻤﻌﻴﺖ سیستان و بلوچستان ﺣﺪود سه ﻣﻴﻠﻴﻮن ﻧﻔﺮ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺣﺪود ۵۱ درصد آنان در پنج هزار و ۵۹۴ روﺳﺘﺎ ﺳﺎﻛﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ تاکید کرد: بر اساس آمار شاخص‌ها، از ۵۱ شهر استان ۵۰ شهر دارای ﺗﺎﺳﻴﺴﺎت آب آشامیدنی و ﺑﻬﺪاشتی و از پنج هزار و ۵۹۴ روﺳﺘﺎی دارای سکنه سه هزار و ۸۴ روﺳﺘﺎ دارای ﺗﺎﺳﻴﺴﺎت آب آشامیدنی ﺑﻬﺪاشتی هستند.

قاسمی در تشریح طرح‌های شاخص در دست اجرای وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان به طرح بزرگ جهاد آبرسانی اشاره کرد و افزود: در ابتدای شروع این طرح از هفت هزار و ۱۳۰ روستای هدف در سراسر کشور، یک‌هزار و ۷۵۱ روستا به این استان اختصاص یافت.

وی گفت: در ادامه با توسعه این طرح، تعداد ۵۰۰ روستا در قالب مشارکت خیرین و ۵۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی برای سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای این طرح اظهارداشت: در سال گذشته یک‌هزار کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه، این پروژه معادل ۱۱ استان کشور هست، ادامه داد: تاکنون حدود ۲۵۰ روستا شبکه توزیع آن اجرا شده که ۱۵۵ روستا با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

برچسب ها: آب آشامیدنی ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار