بیش از ۵۰۰ نفر از حجاج حج تمتع گیلان امروز با شرکت در همایش متمرکز استانی، شیوه‌های به عمل آوردن مناسک حج را بطور نمادین در رشت تمرین کردند.

نماینده ی ولی فقیه گیلان در این مراسم، حج را نماد تحول قرآنی برای تقویت همگرایی و همبستگی امت اسلام دانست و گفت: اگر انسان توشه‌ی معنوی و زمینه‌های عاطفی و تعبدی خود را برای بهره گیری از فیوضات بی بدیل حج تمتع فراهم کند، یک سفر حج کافی است تا منشا تحولات سازنده در تمام دوران زندگی فردی و اجتماعی انسان باشد.

آیت الله فلاحتی کعبه را تجلی صرف بندگی انسان حقیقت جو مقابل عظمت پروردگار عالم برشمرد و افزود: جوشش چشمه‌ی زلال معنویت حاکم بر خانه‌ی خدا، زمینه ساز شکستن کبر و غرور باطنی و پدید آمدن انسانی متعبد و اثرگذار در عرصه‌ی نیل به کمالات انسانی و اسلامی خواهد بود.

وی همچنین مجموع زائران ایرانی را به رعایت شئوناتی، چون اخلاق، معنویت، حجاب و عفاف و اخلاص دعوت کرد و گفت: امت اسلام به ایران و ایرانی نگاهی الگوساز و تحول گرا دارد و زائران حج تمتع به عنوان سفیران فرهنگ و اصالت این مرز و بوم، نقش بسزایی در دفاع از فرهنگ اصیل تشیع دارند.

مدیر حج و زیارت گیلان هدف از برگزاری این همایش را آموزش و توجیه زائران برای بجای آوردن هرچه بهتر مناسک حج و آشنایی با فضای عبادی مکه‌ی معظمه عنوان کرد و افزود: امروز علاوه بر الگوسازی نمادین کعبه و مسجد الحرام، اماکنی، چون رمی جمرات و عرفات و منا نیز شبیه سازی شد تا زائران به بهترین نحو با فضای معنوی حج تمتع آشنا شوند و پاسخ هرگونه سئوالات احتمالی خود را از روحانیان و کارشناسان مستقر در ورزشگاه عضدی رشت دریافت نمایند.

حسن فعال تعداد زائران گیلانی حج تمتع امسال را ۵۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۷ درصد این زائران معادل ۳۰۷ نفر زن و بقیه مرد هستند.

وی با بیان اینکه حج تمتع امسال ۴۰ روزه و روز پرواز زائران خانه خدا ، ۱۲ خرداد امسال است ، اضافه کرد: از مجموع ۴ کاروان استان ، ۳ کاروان از فرودگاه سردار جنگل رشت و یک کاروان هم به تعداد ۹۰ زائر از فرودگاه امام خمینی تهران به مدینه‌ی منوره اعزام می‌شوند.

به گفته‌ی فعال تمامی زائران گیلانی حج تمتع امسال مدینه قبل هستند و از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه در جوار بارگاه ملکوتی پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله‌ی و سلم اقامت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.