ادعای کی‌یف درباره تلاش روسیه برای اختلال در ضد حمله اوکراین

یک مقام ارشد اطلاعات نظامی اوکراین گفت روسیه تمرکز حملات موشکی خود را به اوکراین تغییر داده تا تلاش کند مقدمات یک ضدحمله اوکراینی را مختل کند.

وادیم اسکیبیتسکی، معاون رئیس اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین مدعی شد که پس از ماه‌ها حمله به زیرساخت‌های انرژی این کشور، نیرو‌های روسی اکنون به طور فزاینده‌ای تأسیسات و تجهیزات نظامی را هدف قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اسکیبیتسکی در ادامه افزود: پیش از این، آن‌ها نتوانستند سیستم انرژی ما را از بین ببرند و اکنون اولویت‌های کاملاً متفاوتی دارند - مختل کردن برنامه‌ها و آمادگی‌های ما برای اقدام فعال (نظامی) در طول کمپین بهار و تابستان.

او گفت روس‌ها مراکز تصمیم گیری، مسیر‌های تدارکاتی و مکان‌هایی را که مقادیر زیادی مهمات، تجهیزات، سوخت یا نیرو در آن‌ها متمرکز شده بود، مورد حمله قرار دادند.

اسکیبیتسکی همچنین تاکید کرد: دشمن شروع به توجه ویژه به مناطقی کرد که تجهیزات پدافند هوایی ما در آن قرار دارد.

او همچنین گفت که هوانوردی روسیه اکنون مناطقی را در خط مقدم یا نزدیک به آن بیشتر از قبل هدف قرار می‌دهد.

اوکراین در هفته‌های گذشته مدعی شده که در حال برنامه ریزی یک ضد حمله برای بازپس گیری مناطق تحت تسلط نیرو‌های روسیه است، اما پیشروی‌های اخیر در اطراف شهر باخموت در شرق به معنای آغاز یک حمله نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۲۳:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
در حمله بعدی فرانکیشتن امریکایی این بار نیروگاه اتمی را میزند مهار فرانکیشتن از دست ناتو خارج شده و جهان را به سمت یک فاجعه انسانی میکشاند
آخرین اخبار