خطیب جمعه کاشان گفت: سازمان ملل هشدار داده با روند فعلی نرخ رشد، جمعیت ایران تا ۸۰ سال آینده به ۳۰ میلیون تقلیل می‌یابد.

امام جمعه کاشان  در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بقیه الاعظم کاشان با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها در مورد جمعیت هشدار داده اند به نحوی که سازمان ملل هشدار داده با روند کنونی رشد جمعیت، تا ۸۰ سال آینده جمعیت ایران به ۳۰ میلیون می‌رسد که نیمی از آنان بالای ۶۰ سال خواهند بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی  با بیان اینکه جامعه ایران تا ۳۰ سال آینده جامعه پیر محسوب می‌شود، ابراز داشت: این یک هشدار است و از این رو خانواده‌ها را باید نسبت به افزایش فرزندان و ازدواج جوانان و انجام سنت پیامبر ترغیب شوند.

او  با اشاره به جنگ نرم دشمن در زمینه نابود کردن خانواده گفت: دشمن با رواج و عادی سازی روابط چند ضلعی درصدد بر هم زدن کانون خانواده است و از این رو رهبر معظم انقلاب تاکید دارند در مقابل کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حق است و باید موانع سر راه ازدواج باید برداشته شود و ازدواج دانشجویی را ترویج داد.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی و سالروز فتح خرمشهر گفت: در دوران دفاع مقدس، دلیرمردان این وطن ذره‌ای از خاک این کشور را به دشمن ندادند و خداوند متعال رعب و وحشتی به دل دشمنان بعثی انداخته بود که از رزمندگان ایران هراس داشتند.

امام جمعه کاشان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات شان تاکید کردند که خرمشهر‌ها نیاز است و این به معنی آنست که حسن‌های باقری نیاز است و باید خرمشهر‌های در پیش رو را از جمله در صحنه‌های فرهنگی فتح کرد.

او در ادامه به حواشی ایجاد شده در اجرای یک تئاتر در کاشان گفت: مسئولان در شهرستان کاشان هم دل و هم زبان هستند و در صورتی که قصوری در اجرای این تئاتر صورت گرفته باید با متخلفان برابر مقررات برخورد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.