نمایشگاه و بازارچه میراث ناملموس صنایع‌دستی استان گلستان هم‌زمان با روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.

مرتضی حسینقلی‌زاده سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در حاشیه این آیین گفت: در این نمایشگاه تعدادی از رشته‌های بومی صنایع‌دستی استان ازجمله سوزن‌دوزی شاهکوه، سوزن‌دوزی و لباس زنان قزاق، گلیم و نمد ترکمن، سوزن‌دوزی ترکمن، نساجی سنتی، حصیر و کوب بافی که در فهرست میراث ناملموس ملی به ثبت رسیده است در معرض دید عموم قرار گرفت.

مرتضی حسینقلی‌زاده گفت: این بازارچه از امروز تا ۳۱ اردیبهشت‌ امسال در محل موزه صنایع‌دستی استان گلستان (خانه تاریخی امیر لطیفی گرگان) واقع در خیابان شهدا، انتهای لاله سوم از ساعت ۹ الی ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه و بازارچه موقت دیروز ۲۸ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ و هم‌زمان با روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی با حضور مرتضی حسینقلی‌زاده سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی و مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی. سرهنگ سیدفرامرز میر فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان و مدیران و کارشناسان معاونت‌های میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان در گرگان افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار