رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: با رانندگانی که حین رانندگی از تلفن همراه استفاده کنند  برخورد و اعمال قانون خواهندشد. 

 پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمدعلی  بزی اظهارداشت: استفاده ازتلفن همراه، هنگام رانندگی جزء تخلفات حادثه سازاست وپلیس راهوراستان در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز در همه معابر شهرستان‌های استان باتمام تجهیزات و امکانات در اختیار و فعال نمودن گشت‌های محسوس ونامحسوس که از ابتدای امسال  دردستورکارقرار داده، همچنان ادامه خواهد داشت. با رانندگانی که حین رانندگی از تلفن همراه استفاده کنند  برخورد و اعمال قانون خواهندشد. 

وی همچنین ادامه داد: برابر ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی استفاده از هر گونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده گردد ممنوع است استفاده ازتلفن همراه، هنگام رانندگی جزء تخلفات حادثه سازاست، استفاده ازتلفن همراه در حین رانندگی به وسایل نقلیه شخصی ۳ نمره منفی و وسایل نقلیه عمومی ۶ نمره منفی برای راننده ثبت خواهدشد.   

سرهنگ محمدعلی بزی بیان داشت: استفاده از تلفن همراه منجر به کاهش تمرکز راننده میشود این کاهش تمرکز و حواس پرتی باعث اشتباهاتی چون؛ تغییر مسیر ناگهانی، عبور از چراغ قرمز، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به سمت چپ یا راست می‌شود که این خود موجب حادثه و تصادف خواهد شد.   

سرهنگ بزی  در پایان از رانندگان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی بگیرید و به خاطر داشته باشید، تلفن همراه همیشه همراه خوبی نیست و در رانندگی ثانیه‌ها سرنوشت ساز هستند و بی توجهی به قوانین و مقررات در رانندگی می‌تواند به صدمات جبران ناپذیری منجر شود؛ بنابراین با بی توجهی به قوانین، حق زندگی را به راحتی از خود و دیگران سلب نکنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار