دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کردستان گفت: در ایام دهه کرامت (از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) بیش از صد عنوان برنامه در سطح استان برگزار می‌شود.

بهزاد کیامهر، دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کردستان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: مراسمات دهه کرامت امسال با سه راهبرد امید آفرینی، نشاط آفرینی و معرفت آفرینی برگزار می‌شود.

او افزود: برنامه‌های این دهه با هماهنگی ستاد تبلیغات اسلامی و ستاد بزرگداشت دهه کرامت تشکیل شده و با محوریت اداره ارشاد استان برگزار خواهد شد.

کیامهر به تشریح برنامه‌های شاخص این دهه در سطح شهرستان‌های استان پرداخت و گفت: حضور کاروان بیرق رضوی در استان از ششم خرداد تا روز دهم میلاد امام رضا (ع)، برگزاری جشن روز دختر بمناسبت میلاد حضرت معصومه (س) در سالن ورزشی آزادی سنندج و در دیگر شهرستان‌های استان، همایش منطقه‌ای شعر شمیم رضوی در سریش آباد، اجرای تئاتر عروسکی برای دختران مدارس در سقز از جمله برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

او با بیان اینکه برنامه‌های جشن‌های مردمی در مساجد و هیئات نیز برگزار خواهد شد، افزود: محور این برنامه‌ها جریان‌های مردمی خواهند بود.

دیدار با استاندار کردستان و اهدای هدیه به دخترانی که سالروز تولدشان در روز دختر باشد، سینمای رایگان برای دختران سنندج به ویژه دختران نواحی محروم، فعالیت جهادی پزشکی برای ناحیه منفصل شهری نایسر، برگزاری جشن روز دختر در مرقد حضرت هاجر خاتون، برگزاری جشنواره کتابخانه رضوی، جشنواره آوا‌ها نوا‌های محلی، جشنواره دف نوازی، رونمایی از پوستر المان "دختر کورد"، تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر‌ای از دیگر برنامه‌هایی بود که دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان به آن اشاره کرد.

کیامهر عنوان کرد: در سازمان بهزیستی نیز برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده که شامل برگزار جشن روز دختر در بهزیستی، برپایی غرفه مشاوره رایگان و خدمات توانبخشی رایگان برای عموم مردم در سطح استان می‌باشد.

تبلیغات محیطی در بیلبورد‌ها، جشن روز دختر و تقدیر از دانشجویان منتخب در دانشگاه آزاد و دانشگاه کردستان، اجرای ۱۵ برنامه توسط صدا و سیمای مرکز کردستان و تجلیل از دختران ورزشکار از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان کردستان است.

گفتنی است؛ دهه کرامت امسال با شعار محوری خدمت کریمانه، همدلی و امید آفرینی از ۳۱ اردیبهشت‌ماه و نخستین روز از ماه ذی‌القعده که مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و تا ۱۰ خرداد و مصادف با ۱۱ ذی القعده، سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.