آغاز اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهر‌ها در اصفهان

پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و نخستین اجلاس معاونان شهرسازی و معماری کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها در اصفهان آغاز به‌کار کرد.

شهردار اصفهان در آئین گشایش این اجلاس با اشاره به اینکه حوزه شهرسازی درگیرکار‌های اداری واجرایی از جمله صدور پروانه شده گفت: باید با الکترونیکی و هوشمند کردن کار‌های اداری، شهرداران به فکر هویت سازی و شخصیت شهر باشند.
علی قاسم زاده افزود: ضروری است که در برخی از محلات که دارای هویت منفی هستند ساماندهی وضعیت آشفته در دستور کار قرار گیرد. هویت شهری از نگاه جامعه شناسی نقطه تمایز یک شهر از شهر دیگر است و زبان، ادیان، جغرافیا، عناصر هویتی است که شهر‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: طرح‌های شهرسازی مساله محور و بر اساس نیاز مردم نیست و مردم را درگیر کرده است و طرح‌هایی تهیه می‌شود که بلندپروازانه یا غیر واقعی است.
محمد نورصالحی افزود: بر این اساس از زمانی که طرح به مرحله اجرا درمی‌آید، مردم را در سطح گسترده با مشکلات مواجه می‌کند که ما باید به حل و فصل آن بپردازیم.
او گفت: تهیه طرح بازنگری طرح تفصیلی شهر اصفهان ۱۲ سال طول کشید، در این طرح مباحثی مطرح خواهد شد که تحقق‌پذیر، مساله‌محور و به محلات شهر نگاه متفاوت داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگر به ابنیه‌های تاریخی و میراثی در شیراز و اصفهان و به‌طور کلی شهر‌های تاریخی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم در هر دوره‌ای از تمدن و حاکمیت، ابنیه تاریخی متأثر از خود به جای گذاشته‌اند، در واقع گذشتگان توانسته‌اند جهان‌بینی خود را در این ابینه‌ها به‌جا گذارند.
پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها و نخستین اجلاس معاونان شهرسازی و معماری کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها با محوریت بازآفرینی وارتقای تاب آوری بافت‌های فرسوده وتاریخی شهر‌ها تا فردا در اصفهان ادامه دارد.
در طول برگزاری این اجلاس، جلسات تخصصی و سمینار‌ها برگزار و به مسائل حوزه معماری و شهرسازی کشور در زمینه بازآفرینی، بافت تاریخی و گردشگری پرداخته خواهد شد.
بازدید میهمانان از مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان و تعدادی از اماکن مدرن و تازه‌ساخت و آثار تاریخی این شهر شامل مسجد جامع، میدان امام علی (ع)، میدان امام (ره) و خانه‌های تاریخی از جمله برنامه‌های جنبی این اجلاس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار