قدرتمند بودن لازمه نقش داشتن ایران در نظم نوین جهانی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه لازمه نقش داشتن ایران در نظم نوین جهانی را قدرتمند بودن دانست و گفت : یکی از مولفه‌های اصلی قدرت، علم است.

علی شعبانی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در همایش بزرگداشت مقام علمی پرفسور شمسی پور، با بیان اینکه کشور ما در یک پیچ تاریخی قرار دارد، گفت : بعد از جنگ جهانی اول، کشور ما هیاتی را به اروپا فرستاد تا در چینش جدید جهانی نقشی داشته باشد و حتی در برابر این مسئله حاضر به دادن امتیازاتی بودند، اما دست خالی برگشتند. 

وی ادامه داد: در جنگ جهانی دوم هم سردمداران کشور‌های درگیر در جنگ به ایران آمدند و نشستی تشکیل دادند، اما حتی شاه ایران را هم به آن راه ندادند و خودشان یک نظم جدید جهانی تشکیل دادند. 

معاون استانداری کرمانشاه اضافه کرد: امروز که در حال شکل گیری یک نظم جدید در جهان هستیم، باید جای خود را در این نظم نوین جهانی پیدا کنیم. 

وی با بیان اینکه کشور ما باید در تغییر تمدنی که می‌خواهد اتفاق بیافتد نقش داشته باشد، گفت: برای تحقق این موضوع باید قدرت داشته باشیم و یکی از مولفه‌های اصلی رسیدن به این قدرت، علم است. 

شعبانی اضافه کرد: علم می‌تواند ما را نسبت به دیگران برتری بدهد، براین اساس است که آخرین ترور‌ها و عملیات‌هایی که علیه کشور ما انجام می‌شود، روی دانشمندان است، چرا که عامل دست یافتن ما بر علم هستند. 

وی تاکید کرد: باید در تمدن جدیدی که در دنیا در حال پایه گذاری است نقش آفرینی کنیم و همین تولید بالای علم و استناد به آن در جهان قدرت ما را در دنیا می‌رساند. 

 معاون استانداری کرمانشاه با بیان اینکه ایران با علم قوی می‌شود، افزود: امروز کشور ما به واسطه حوزه‌های علمی خود توانسته گام‌های بلندی را بردارد و بخشی از برتری نظامی ما هم محصول علم و دانش است.

وی گفت: ما در در برابر دانشمندان بزرگ خود همچون پرفسور شمسی پور سر تعظیم فرود می‌آوریم، چراکه ایران را قوی کرده اند و شبکه‌ای را بوجود آورده اند که ایران را همچنان قوی نگه می‌دارد. 

شعبانی یادآور شد: امروز اگر در برخی جا‌ها در کشور مشکل داریم، به این دلیل است که علم در آنجا حضور ندارد و سلیقه‌های شخصی اعمال می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار