کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت:بر اساس بررسی داده‌ها سامانه بارشی در ساعاتی از روز‌های شنبه و یکشنبه بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت:بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی طی ساعاتی از روز‌های شنبه و یکشنبه .

محمد حسن باقری شکیب گفت: وضعیت جوی و آسمان استان طی امروز و فردا قسمتی ابری و در ساعات عصر وزش موقت باد و افزایش ابر پیش‌بینی کرد.

او گفت: قسمت عمده بارش‌ها در ساعاتی از شنبه شب در نیمه غربی استان است و به دلیل رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی موقت معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و تگرگ در برخی از مناطق استان پیش بینی می‌شود و همچنین احتمال برخورد صاعقه در مناطق مرتفع وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: با فعالیت این سامانه بارشی در روز‌های شنبه و یکشنبه طی ساعاتی رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد و به دلیل افزایش ابرناکی، دما‌های روزانه ۲ تا چهار درجه خنک‌تر خواهد شد و روز دوشنبه این سامانه بارشی از استان خارج می‌شود.

باقری شکیب گفت: اسدآباد با ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و فامنین و رزن با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گفته او بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۲۵ و هشت درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است و امشب نیز در خنک‌ترین ساعات ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می‌شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.