معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون تعداد قرارداد‌های عمده راهسازی و راه‌آهن استان حدود ۳۱ قرارداد در قالب ۱۲ طرح ملی و یک طرح استانی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از این تعداد ۲۶ قرارداد فعال و پنج قرارداد به دلایل مختلف نیمه‌فعال و تعطیل است، همچنین هفت قرارداد در مرحله انتخاب پیمانکار یا تجهیز کارگاه جهت شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

حمید ربیعی ادامه داد: در سفر دور اول ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهسازی و یک‌هزار میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن استان اختصاص یافت.


بیشتر بخوانید


معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: پرداخت این اعتبارات عمدتا با تعهد ۲ ساله در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و در خصوص محور شهرکرد به بازفت سه ساله است.

وی افزود: تعهد پرداخت اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ برای پروژه‌های راهسازی و راه آهن استان یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بود.

ربیعی اضافه کرد: از این میزان تا کنون ۹۳۶ میلیارد تومان معادل ۶۰ درصد به پروژه‌های راهسازی و راه آهن استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد قرارداد‌های عمده راهسازی و راه‌آهن جاری استان حدود ۳۱ قرارداد در قالب ۱۲ طرح ملی و یک طرح استانی است، اظهار داشت: از این تعداد ۲۶ قرارداد فعال و پنج قرارداد به دلایل مختلف نیمه‌فعال و تعطیل است، همچنین هفت قرارداد در مرحله انتخاب پیمانکار یا تجهیز کارگاه جهت شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: مهمترین پروژه‌های در حال حاضر استان در این بخش شامل راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد طی چهار قرارداد، شهرکرد - شلمزار ۲ قرارداد، سه‌راه هفشجان، فارسان - دشتک، اردل - دوپلان ۲ قرارداد، مسیر و تونل زره سه قرارداد، شهرکرد- بروجن - لردگان سه قرارداد، کمربندی شمالی بروجن، بلداجی - گندمان، لردگان ایذه ۲ قرارداد، کنارگذر سامان و بهسازی مسیر حاشیه زاینده‌رود ۲ قرارداد، بن - داران ۲ قرارداد، باباحیدر - چلگرد، تونل‌های چری و تاراز سه قرارداد، قرح گوشکی، فرخ‌شهر - خراجی و ناغان -کارون چهار قرارداد، سورشجان سودجان، کیان - طاقانک، پردنجان - جونقان و ... است.

وی افزود: در مجموع طول قرارداد‌ها و پروژه‌های در دست مناقصه راهسازی استان ۲۱۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۱۲.۵ کیلومتر و سه دستگاه تقاطع غیرهمسطح است.

ربیعی اضافه کرد: همچنین ۹۰ کیلومتر زیرسازی راه آهن و ۱۵ دستگاه تونل به طول ۵ هزار و ۵۰۰ متر در دست انجام است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری عمدتا به صورت نقدی ابلاغ شده است و در بسیاری از پروژه‌ها پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای حاصل شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۵ کیلومتر از باند دوم محور‌های شهرکرد - شلمزار، بلداجی- گندمان و بن - داران آماده بهره‌برداری است و در مجموع تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ متر از تونل گورمیزه حفاری شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قرارداد‌های جدیدی مثل خروجی چری و پل‌های دوپلان و ... نیز با تزریق این اعتبارات منعقد و شروع به کار شده است.

ربیعی گفت: سازه پل سه‌راه هفشجان که قسمت اصلی این تقاطع است تکمیل و مابقی پروژه شامل دیواره‌ها و جاده‌های جایگزین در دست انجام است.

وی با بیان اینکه ساخت ایستگاه راه‌آهن شهرکرد آغاز و ۸۰۰ متر تونل فارسان - دشتک لاینینگ شده است، عنوان کرد: چهارخطه کردن محور لردگان - ایذه در ۲ قرارداد آغاز شده و همچنین کمربندی شمالی بروجن به پیشرفت ۶۰ درصد رسیده و حدود پنج کیلومتر از محور چهارخطه آسفالت شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازفتی
۱۲:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
فرودگاههای استان هم از تک فرودگاه شهرکرد به چند فرودگاه باید افزایش یابند
شهرستان هم مرز سه استان و پهناور و صعب العبور کوهرنگ مساعد و مناسب برای داشتن فرودگاهی مستقل و بزرگ است نمایندگان و مسولان استان و کشور بفکر باشند و برای این خواسته مردم تلاش کنند
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۲:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته در زاگرس میانی و مرکز و بنادر جنوب غرب کشور و رونق تجارت و ترانزیت و صادرات و واردات به کشور از دو محورهای ترانزیتی و راهبردی شمال و جنوب استان میتواند کمک فراوانی به رونق استان و کشورمان کند و به بهره برداری رسیدن هر چه زودتر و چند خطه شدنشان به ایمنی هر چه بیشتر و کاهش و صرفه جویی در هزینه ها و وقت و عمر و هزینه های مالی خواهد شد ضمن اینکه استانمان هم از بن بست خارج خواهد شد همه مسولان و نمایندگان استان و کشور باید به اهمیت این مسیرهای ترانزیتی برای استان و استانهای همجوار و انتقال انرژی و مهم برای استان و کشورمان پی ببرند و شبانه روز برای بهره برداری هر چه زودتر شأن تلاش کنند و با تلاش و اندیشه درست شب و روز نشناسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
الکی بلداجی ۶ سال گفتن ولی ۴۰۰ متر شن ریزی کردن
فقط حرفه

حق بلداجی شهرستان بود که
پارتی بازی شد ادن بن
نوشجان ولی
بلداجی با این گردشگری و مردمان خوبی که داره حقش بیش از این‌است
اورجن میخوره حقشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
دروعه محور بلدجی به گندمان ۱۰ کیلومتره
۷ ساله بودجش اونده برا دوبانده کردنن
کلا دو کیلومتر زیر سازی شده
کجا انجام شده
میرزا کوچک نماینده بروجن ۲۰ سال پیش گفت
محور بلداجی تا چعاخور باید ۴ خطه بشه
همش الکی فقط رای جمع کرد و رفت

اینا فقط پولا مملکتا بدزدند وحیف ومیل کنند دیگه هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
همش دروغه
۶ سال دوباند بلداجی تا دو راهه گندمان کلا ۱۰ کیلومتر
گفتند بودجه اومده ولی
۲ کیلومتری زیر سازی فقط شده
کو کجا کی
دست بردارید از این همه خبرهای الکی
بزارید بقیش برا
انتخابات مجلس لا اقل حرف برا رای جمع کردن داشته باشند

۲۰ سال پیش نماینده بروجن آقای میرزاکوچک اومد گفت محور بلداجی تا چغاخور باید چهار خطه بشه بخاطر
مسائل گردشگری و امام زاده حمزهذعلی
نشد که نشد
حمزه علی هم دزدیدن بردند
بابا نخواستیم
ولمون کنید
بسه این هم لاف بازی و دروغ