۳۵۰ هزار خانوار مازندران تا پایان امسال به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در خصوص اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در استان، گفت: از جمله مزیت اجرای این پروژه، افزایش چند برابری سرعت و پایداری شبکه ارتباطی استان است که سهم مازندران تحت پوشش قرارگرفتن ۳۵۰ هزار خانوار از ده میلیون خانوار در برنامه دولت در امسال می‌باشد.

او افزود:اجرایی کردن ابر پروژه فیبر نوری منازل در راستای اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات و بهره برداری از پروژه پنجره واحد بومی استان دو برنامه راهبردی در دستور کار این اداره کل در حوزه توسعه زیرساخت‌های استان در امسال است.

اعزی گفت: در راستای اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، بخش قابل توجهی از مدارس دولتی استان نیز تا پایان سال از اینترنت پر سرعت بر بستر فیبر نوری بهره مند می‌شوند.

او در خصوص برنامه اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان، افزود: با هدف تامین پوشش مکالمه و اینترنت روستا‌های استان تاکنون اتصال ۲۰۴ روستای توسط مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت به اپراتور‌ها ابلاغ شد که در یکسال گذشته ۱۱۴ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و پروژه توسعه ارتباطات روستایی در مابقی روستا‌های ابلاغی استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و در حال اجرا می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.