امام جمعه شهرکرد گفت: اولویت‌های امسال شورای فرهنگ عمومی استان توجه به جوانانی جمعیت و قانون حمایت از خانواده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در نشست شورای فرهنگی عمومی استان با اشاره به ضرورت توجه به جمعیت تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند.

امام جمعه شهرکرد افزود: اولویت‌های امسال شورای فرهنگ عمومی استان مشخص شده است که بر روی آن تمرکز می‌شود و یکی از این اولویت‌ها توجه به جوانانی جمعیت و قانون حمایت از خانواده است.

وی تاکید کرد: مسئله جوانی جمعیت باید به عنوان یک فرهنگ گفتمانی در چهارمحال و بختیاری تبدیل شود.


بیشتر بخوانید


نکونام ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی استان در این زمینه گزارش‌های خوبی را ارائه کرده است و به همراه یک کارگروه ویژه این امر را در استان دنبال کند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند آنچه در شورای فرهنگ عمومی مصوب می‌شود و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود را اجرا کنند.

نکونام گفت: کار فرهنگی در این زمینه یکی از دغدغه‌هاست و در این زمینه کار‌های تبیینی با محوریت مساجد، رسانه‌ها و فضای مجازی برای تحقق جوانی جمعیت با توجه به اهمیت موضوع و با وجود تهدیدی که وجود دارد، دنبال شود.

وی اضافه کرد: آمریکا در خصوص کاهش جمعیت به بشریت در دوران مختلف جفا کرد و بعد‌ها تاریخ، جفای آمریکا به بشریت را بازگو خواهد کرد.

نکونام گفت: دستگاه‌های اجرایی برای فضای سازی شهر در مناسبت‌های مختلف مذهبی و دینی همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.