نشست تسریع در روند پیگیری حقابه ایران از «هیرمند» با حضور وزیر امور خارجه و تعدادی از مقامات سیستان و بلوچستان برگزار شد.

نشست تسریع در روند پیگیری حقابه ایران از «هیرمند» چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت با حضور وزیر امور خارجه ایران و تعدادی از مقامات سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حسین امیرعبدالهیان - وزیر امور خارجه عصر امروز به منظور شرکت در این نشست به سیستان و بلوچستان سفر کرد.

کاظمی قمی، نماینده ایران در امور افغانستان و سید رسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل منطقه‌ای آسیای جنوبی وزارت امور خارجه نیز در این جلسه به همراه وزیر امور خارجه حضور دارند.

امیرعبداللهیان عصر امروز در تماس تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان، رهاسازی آب از سوی افغانستان و تامین حقابه ایران به صورت عملی را مطالبه جدی جمهوری اسلامی ایران دانسته بود که در مناسبات فیمابین تاثیر دارد.

وزیر امورخارجه همچنین بر اجرای دقیق و کامل بند‌های پیش بینی شده در معاهده ۱۳۵۱ پیرامون آب هیرمند، از جمله امکان بازدید یک کمیته فنی مشترک میان دو کشور از وضعیت آب موجود در سمت افغانستان، تاکید کرد و آن را برای کشورمان بسیار مهم خواند و بار دیگر بر ضرورت فوری رها سازی آب و بازدید تیم مشترک فنی از وضعیت آب موجود در سد کجکی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار