کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا ۲ روز آینده احتمال افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک در استان وجود دارد.

نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دید افقی در حاجی‌آباد زیرکوه به ۳ هزار متر و در طبس به ۴ هزار متر کاهش یافت؛ همچنین بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در علی‌آباد زارعین به ۷۶ کیلومتر بر ساعت و در بیرجند به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

او افزود: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک به نسبت دیروز وضعیت بهتری دارد به گونه‌ای که امروز کاهش دید افقی در حاجی‌آباد زیرکوه به ۵ هزار متر رسید.

نخعی ادامه داد: طی ۴۸ ساعت آینده هم در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد و گرد و غبار در مناطقی از استان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی درباره تغییرات دمایی گفت: طی امروز و فردا دمای هوا کاهش می‌یابد، اما پنجشنبه و جمعه هوا گرمتر می‌شود و نسبت به شرایط عادی فصل یک تا ۲ درجه افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته، سربیشه با کمینه دمای ۸ درجه سلسیوس و بندان با بیشینه دمای ۴۱ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند، نوسانات دما در مرکز استان هم بین ۱۶ تا ۳۱ درجه سلسیوس ثبت شد.

وزش باد شدید پدیده غالب روز‌های اخیر در خراسان جنوبی است و خیزش گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا در شهرستان‌های زیرکوه و بیرجند شد.

برچسب ها: هواشناسی ، گرد و خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.