معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در سال جاری با کاهش بارش‌ها نسبت به پارسال‌تر از سطح آب‌های زیرزمینی و حجم مخازن آبخوان‌های استان هم کاهش داشته است.

محمد اشرفی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در فروردین ماه سال جاری بطور متوسط آبخوان‌ها نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۹۲ سانتی متر کاهش داشته و حجم آب مخازن آبخوان‌ها نیز در فروردین ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۹۷ میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

وی با اشاره به تعداد چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده در استان هم گفت: پارسال تعداد ۱۸۵ چاه غیر مجاز در استان شناسایی و از حفر آن جلوگیری شده و از چاه‏های مذکور، تعداد ۷۶ حلقه چاه پر و مسلوب المنفعه شده است.

اشرفی افزود: همچنین در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، از حفر جدید ۱۳۳ حلقه چاه جلوگیری شده و ۷۰ حلقه چاه نیز انسداد یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: شهرستان میاندوآب با ۳۷ حلقه چاه و شهرستان بوکان با ۲۳ حلقه چاه بیشترین شهرستان‏های دارای انسداد چاه‏های شناسایی جدید بوده اند. ضمناً از حفر جدید تعداد ۴۵ حلقه چاه در میاندوآب و ۴۸ حلقه چاه در بوکان جلوگیری صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.