شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی اول تا پنجم خردادماه امسال به میزبانی تبریز برگزار می‌شود و همه تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی و هنری اتخاذ شده است.

آقای بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال ۱۶ جشنواره ملی رضوی شامل چهار جشنواره شعر، سه جشنواره تئاتر، سه جشنواره هنر‌های تجسمی، ۲ جشنواره داستان، ۲ جشنواره آوا‌ها و نواها، سرود و جشنواره مطبوعات برگزار می‌شود که چهار جشنواره در سطح بین المللی است و تبریز همچون سال گذشته میزبان جشنواره تئاتر رضوی است.

وی اظهار کرد: امسال برای سومین سال جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی تبریز برگزار می‌شود و با توجه به رفع محدودیت‌های کرونایی با حضور مخاطبان بیشتری برگزار خواهد شد.

آقای بلاغی افزود: فراخوان این دوره از جشنواره در دی ماه سال گذشته اطلاع‌رسانی و انجام شد و در مجموع ۱۴ اثر از هشت استان برای حضور در جشنواره انتخاب شد.

وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ و سیره رضوی و اهل بیت برای انتخاب آثار مورد توجه قرار گرفته است گفت: با انتخاب این آثار برای اجرا در تبریز شاهد توزیع متوازن اجرا‌ها در سطح کشور و در تبریز هستیم ضمن اینکه موضوعیت و محتوای آثار سیره اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: بعد مردمی جشنواره هم یکی از نکات مثبت جشنواره امسال است و امروز تبریز یکی از قطب‌های تئاتر محسوب می‌شود و امسال میزبان ۱۰ رویداد مختلف در حوزه نمایش هستیم.

آقای بلاغی یادآور شد: تلاش می‌کنیم چند گروه خیابانی برگزیده جشنواره خیابانی رضوی در تبریز اجرا داشته باشند.

وی گفت: امسال توجه ویژه ستاد برگزاری جشنواره به جوایز و ورودیه‌ها بود که نسبت به سال گذشته سه برابر شده همچنین تلاش می‌کنیم گروه‌ها با حمایت اداره کل ارشاد اسلامی استان و وزارت ارشاد در استان‌های مختلف اجرای عمومی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار