رئیس فراکسیون حقوق پارلمان عراق در اعتراض به فعالیت سامانه سی‌رام در سفارت آمریکا گفت این سفارت به پادگان نظامی تبدیل شده است.

سعود الساعدی ضمن متهم کردن آمریکا گفت: اقدام سفارت آمریکا در فعال کردن سامانه پدافندی سی‌رام به بهانه اجرای تمرین‌های نظامی با منشور سازمان ملل، قوانین بین المللی و توافق وین مغایرت دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاتجاه، رئیس فراکسیون حقوق پارلمان عراق افزود: سفارت آمریکا پا را از مرزها، وظایف دیپلماتیک و سیاسی و حمایت از منافع خود، فراتر گذاشته است و سفارت و نمایندگی دیپلماتیک را با این اقدامات و افراط گری‌ها به پادگان نظامی تبدیل کرده است. سفارت آمریکا به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی در مرکز اجرای تمرین‌های نظامی یا پادگان نظامی فعالیت می‌کند. 

وی گفت: دولت الکاظمی نه تنها زمینه را برای سفارت آمریکا فراهم کرد که پا را از حد و مرز خود، وظایف و نقش هایش فراتر بگذارد؛ بلکه زمینه را برای آن به منظور ایجاد هرج و مرج، زیر پا گذاشتن قوانین و نهاد‌های حکومت فراهم کرد.

فعال شدن سامانه سی‌رام در سفارت آمریکا در بغداد و شلیک کردن موشک بار دیگر به منازل و ساختمان‌های شهروندان عراقی در مناطق نزدیک به منطقه سبز خسارت وارد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
وجود حتی یک امریکایی در عراق و هر کشوری زیاد است . با امریکا قطع رابطه کنید سفارتش را به موزه شیطان سابق تبدیل کنید
آخرین اخبار