۷۰ درصد پایگاه‌های نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا ژاپن است و مردم این کشور متحمل هزینه‌های این پایگاه‌ها هستند.

ساکنین جزیره اوکیناوا ژاپن با وجود نارضایتی‌های گسترده همچنان از وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا در این جزیره متحمل هزینه می‌شوند.

براساس گزارش  شبکه تلویزیونی ان اچ کی، ۵۱ سال از زمان بازگشت دوباره استان اوکیناوا که توسط آمریکا اشغال و جدا شده بود، به خاک ژاپن می‌گذرد. این جزیره پس از جنگ با آمریکا تحت حاکمیت این کشور بود. این استان برای حفظ امنیت ملی خود هزینه زیادی را پرداخت کرده است.

اوکیناوا به مدت ۲۳ سال و تا سال ۱۹۷۲ تحت اشغال و حاکمیت آمریکا بود. آمریکا کنترل این استان ژاپن که جنوبی‌ترین جزیره آن است را در سال ۱۹۴۵ و پس از نبرد اوکیناوا به دست گرفت. در آن زمان درگیری شدیدی در روز‌های پایانی جنگ جهانی دوم بین دو طرف درگرفت. این استان میزبان ۷۰ درصد تاسیسات نظامی آمریکا در خاک ژاپن است. این در حالیست که این استان یک درصد از خاک ژاپن را تشکیل می‌دهد.

ساکنین این جزیره همچنان با مشکلات ناشی از وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا در آن روبرو هستند. از جمله این مشکلات می‌توان به آلودگی صوتی ناشی از حضور هواپیما‌های نظامی و جرایم نظامیان آمریکایی اشاره کرد.

در شهر کیپ هدو در جزیره اصلی اوکیناوا فعالان گردهم آمدند تا به بازدیدکنندگان بگویند که این استان در زمان بازگشت به خاک ژاپن چگونه بوده است. آن‌ها همچنین اعلام کردند که چگونه ساکنین با مشکلات ناشی از حضور پایگاه‌های نظامی روبرو هستند.

کینجو کنیچی، یکی از ساکنان اوکیناوا می‌گوید: من می‌خواهم اوکیناوا همانند آنچه که مردم در پنجاه و یک سال پیش گفتند احیاء شود. من همچنین خواهان یک اوکیناوای آرام و مملو از صلح برای فرزندانمان که آینده ما هستند، هستم.

پس از اینکه ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم در آگوست ۱۹۴۵ شکست خورد و تسلیم شد تا ۲۸ اُم آوریل سال ۱۹۵۲ این کشور در اشغال متفقین بود.

در همان سال آمریکا بر اساس توافق با سران ژاپن اجازه یافت تا برای مدت نامحدودی، سربازان خود را در خاک ژاپن مستقر کند؛ بنابراین بعد از خروج نیرو‌های بیگانه از ژاپن، استان اکیناوا همچنان در اشغال نیرو‌های آمریکایی ماند.

نیرو‌های آمریکایی دارای مصونیت بودند و آزادانه در اوکیناوا به هر اقدامی دست می‌زدند. سلطه کامل آمریکایی‌ها بر استان اوکیناوای ژاپن هیچگاه اجازه نداد آمار دقیقی از تعداد تجاوزها و تجاوزهای منجر به قتل توسط سربازان آمریکایی منتشر شود اما شمار تجاوزها تا ۱۰ هزار نفر نیز تخمین زده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۰ ۲۴ تير ۱۴۰۲
عاقبت سرسپردگی ژاپن یعنی همین،
تازه مورد بوده که بانوان اوکیناوایی خیلی مورد
اذیت سربازان آمریکایی بوده اندولی هیچ کاری نتوانستند
انجام بدهند.
در حالیکه با همکاری چین وکشورهای منطقه راحت می توانند
آمریکا را از آنجا طرد کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
کسی که خواست نوکری آمریکا بکنه باید بجای مزد گرفتن باجم بده این نمونه واقعی دیپلماسی و دموکراسی آمریکایی با خادمینش هست
Finland
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه ژاپنی‌ها پول ندن آمریکا تویوتا و سونی رو نابود میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
با این تکنولوژی و پیشرفتی که دارن خیلی احمق هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مستعمره بودن ژاپن یعنی این
آخرین اخبار