صنعا: آمریکا به دنبال حل بحران یمن نیست

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد که واشنگتن به دنبال حل بحران نیست.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که آمریکا به دنبال ایجاد راه حل نیست و نمی‌خواهد حقوق کارمندان یمنی را بپردازد.

به گزارش المسیره، مهدی المشاط گفت: "صنعا پس از طفره رفتن آمریکا از دستیابی به راه حل‌های سریع برای پرونده بشردوستانه به بسیاری از شرکت‌ها نسبت به رویکرد آمریکایی‌ها هشدار داد".

او با تأکید بر اینکه "مانع تراشی آمریکا در روند حل پرونده بشردوستانه صبر ما را تمام خواهد کرد"،  افزود: "هر کس به باج خواهی آمریکا پاسخ دهد، مسئول است و عربستان سعودی مسئول اصلی اوضاع منطقه است".

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین با اشاره به اینکه عربستان باید بداند ثبات این کشور در گروی ثبات یمن است، اضافه کرد: "ورود به هرگونه تنش در حال حاضر نه تنها به یمن بلکه به همه آسیب می‌رساند".

پیشتر المشاط گفته بود که واشنگتن باید هشدار‌های سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله را جدی بگیرد؛ چراکه عواقب نادیده گرفتن این هشدار‌ها وخیم خواهد بود.

 عبدالملک الحوثی با تاکید بر اینکه حضور آمریکا و انگلیس در یمن تجاوز و اشغالگری است، گفته بود: "این قابل قبول نیست و با آن‌ها به عنوان یک نیروی اشغالگر برخورد خواهد شد".

عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته اسرا در دولت صنعا نیز تاکید کرده بود: "آمریکایی‌ها در طول دوره‌های گذشته مانع از صلح بوده‌اند و همیشه مانع هرگونه پیشرفت هستند. آن‌ها در همه دور‌ه های مذاکره در مورد پرونده اسرا مانع تراشی کرده اند".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
عجیب هست آدم عاقل آمریکا پای ثابت جنگ بر علیه ملت یمن هست
آخرین اخبار