معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: اگر تا پایان خردادمُصوبه ایمن سازی راه‌های پُرخطر اجرایی نشود،راه دسترسی معادن پُرخطر استان مسدود می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل گفت:بواسطه گستردگی معادن استان، حمل و نقل کامیون‌های فعال در این صنعت بصورت وسیع انجام می‌شود و همین موضوع نیز ایمنی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

مهران زینلیان با توصیف ناامنی راه‌ها بعنوان خط قرمز مدیریت اصفهان افزود: سال گذشته در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مُصوب شد تا پنج نقطه بسیار مهم و خطرآفرین تا پایان سال ۱۴۰۱ و مابقی آن‌ها تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ ایمن‌سازی شود که اجرای این طرح آغاز شده است، اما عملکرد آن قابل قبول نیست.

او تاکید کرد: اگر تا پایان خرداد سال‌جاری این مصوبه اجرایی نشود، راه دسترسی معادن پُرخطر استان مسدود شود.

زینلیان گفت: حفظ و ارتقای ایمنی راه‌های استان جزو اولویت‌ها و اجرای کامل مُصوبات کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مورد تأکید جدی ماست.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

این استان از ۸۵۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری برخوردار است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.