نشریه فوربس با تحلیل تصاویر جنگی می‌گوید برخی تجهیزات اوکراین که سنگین بوده یا در مسیر‌های مشخص حرکت کرده‌اند، به شدت آسیب دیده‌اند.

نشریه آمریکایی فوربس در گزارشی از میزان خسارت تجهیزات اهدا شده به اوکراین پرده برداشته است.

این نشریه می‌نویسد: اوکراین تا به امروز حداقل ۳۹۰ قطعه توپخانه یدک‌کشی و ۴۴۰ اسلحه خودکششی از متحدان غربی خود دریافت کرده است. اسلحه‌هایی که  ناتو برای اوکراین فرستاده، اگرچه تا کنون عملکرد خوبی داشته‌اند، اما به خاطر حملات روسیه دچار خسارات بسیاری شده‌اند. با افزایش حملات موفقیت‌آمیز روسیه، به اوکراین توصیه شده که قطعات توپخانه‌ای خود را در حرکت نگه دارد و از الگو‌های عملیاتی قابل پیش‌بینی اجتناب کند. 

داده‌های جدید نشان می‌دهد سنگین‌ترین توپخانه یدک‌کشی اوکراین در حال ضربه خوردن هستند. در واقع داده‌ها نشان می‌دهد نرخ آسیب به تجهیزات اوکراین به شدت بالاست. از حدود ۱۵۲ هلیکوپتر ۱۵۵ میلی‌متری M۷۷۷ که «رسما» وارد اوکراین شده‌اند، بیش از یک سوم آسیب دیده یا نابود شده‌اند.

فوربس در ادامه می‌نویسد که تحرک تنها راه حل نیست، زیرا «روسیه حتی به سیستم‌های توپخانه خودکششی قدیمی حمله می‌کند». این نشریه می‌نویسد تصاویر حملات موفق روسیه را نشان می‌دهد که در آن تقریبا نیمی از هویتزر‌های متحرک در نقاط شلیک ثابت گرفتار شده یا در مواضع قابل شناسایی حرکت کرده‌اند. 

این نشریه در انتها راه‌حل‌هایی برای آسیب کمتر به تجهیزات اوکراین پیشنهاد کرده است و می‌گوید حرکت در الگو‌های غیرقابل پیش‌بینی برای حفظ تجهیزات ارسال شده به این کشور بهترین راه حل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اشتباه روسیه در این هست که اصلا اجازه ورود این تسلیحات با این حجم انبوه آنهم سلاح های سنگین که قابل تفکیک نیستند را به چه علت میدهد در صورتی که در همان نقطه ورود به خاک اوکراین و عبور از محدوده جغرافیایی کشور اوکراین توانایی انهدام دارند دوم نابودی کل تجهیزات کنترل ریلی و فرودگاه های اوکراین هست که تجهیزات نقل انتقال میشود سوم اودسا که زودتر از این باید از شرش خلاص میگردید چهارم نقطه غرب اوکراین لووو که تمرکز تجهیزات ارسالی هم مرز لهستان باید مرتب زیر آتش دور بر باشه پنج مراکز تصمیم گیری اوکراین بعدم اونی که جنگ کرده و حالیش باشه هر نیرویی که ندونه و اعتقادی به جنگ نداشته باشه و یک تفریح از سر غرور براش حساب شود بازنده جنگ هست که عملا در ارتش روسیه وجود داره بعدم چون ارتش روسیه نا هماهنگ در جبهه عمل می‌کنه نیروهای متحد مثل واگنر و چچنی ها مایوس از پشتیبانی و ترس از خیانت ارتش روس دارند در پیش روی با احتیاط کامل عمل میکنند وگرنه ارتش اوکراین تا حالا باید محو شده باشه آنهم با این حجم از حمایت غربی و انواع سامانه های مختلف صد کشور دنیا که باهاش میشه همزمان با ده کشور مقتدر جنگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه قدر پرت و پلا نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
با گسترش ناتو و عدم پایبندی اوکراین به تعهداتش ، روسیه مجبور به حمله شد. برای توقف جنگ ، روسیه باید گردن زلنسکی را بشکند.
آخرین اخبار