رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی کرد امسال ۷۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

علی معتمدی پور در بازدید از چند مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در کهگیلویه و بویراحمدگ فت: تمهیدات لازم برای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان فراهم شده است.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان به صورت تضمینی خریداری شود.

معتمدی پور با بیان اینکه شرکت غله، خدمات بازرگانی و تعاون روستایی به عنوان مباشر طرح خرید تضمینی گندم است، ادامه داد: مردم و کشاورزان هیچ دغدغه‌ای در زمینه پرداخت بهای گندم و دیگر هزینه‌ها از جمله افت این محصول نداشته نباشند و با اطمینان، گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز دولتی وابسته به سازمان جهاد کشاورزی تحویل دهند.

این مقام مسئول اضافه کرد: امسال به موقع و با انسجام خاصی جلسات هماهنگی مراحل کاشت، داشت و برداشت را برگزار کردیم تا هم شاهد افزایش تولید باشیم و هم با برنامه‌ریزی و آمادگی کامل ماحصل زحمات کشاورزان و تولیدکنندگان را به صورت تضمینی خرید کنیم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت مناسب بارش‌های مطلوب استان،   گفت: مراکز خرید گندم و کلزا به امکانات مورد نیاز مجهز شدند و هماهنگی‌های لازم با اداراتی، چون حمل و نقل، پلیس و بانک کشاورزی انجام شد تا فرایند خرید و تحویل گندم از حمل تا پرداخت بهای آن به بهترین نحو ممکن انجام شود.

او گندم تولیدی استان را از باکیفیت‌ترین گندم‌های تولیدی کشور دانست و ادامه داد: هم در بخش آرد خبازی و هم صنعتی، گندم دوروم استان برای کارخانجات ماکارونی و بیسکویت‌سازی کیفیت بسیار مطلوبی دارد..

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد؛   این استان بذر گندم دیم بیش از ۱۳ استان کشور را تامین می‌کند.

علی‌بخش شجاعی، مدیرعامل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید گفت: امسال مدیریت خوبی در زمینه تولید، برداشت و خرید تضمینی محصول مهم گندم انجام شده و به محض شروع برداشت گندم از شهرستان بهمئی، مراکز خرید فعالیت خود را آغاز کردند.

او افزود: انتظار می‌رود برای کاهش واسطه‌گری و دلالی و قاچاق گندم، کشاورزان گندم تولیدی خود را به مراکز دولتی تحویل دهند.

شجاعی ادامه داد: تعاون روستایی ۴ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا دارد که یکی از آن‌ها به خرید گندم بذری و یک مرکز نیز کار تحویل کلزای تولیدی کشاورزان را انجام می‌دهد.

او می‌گوید: همه مراکز خرید تضمینی با استاندارد سازی لازم از جمله کالیبره کردن باسکول‌ها و ضدعفونی انبار‌ها و مراکز فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.