امام جمعه طبس گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای طرح جوانی جمعیت شجاع باشند و طرح را عملیاتی کنند.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه گفت: ادارات، بانک‌ها و نهادها، گاهی نیاز به دستور اکید و صریح رئیس جمهور وجود ندارند و قانون فصل الخطاب است، اما آنقدر خشک نیست که بشکند، مدیر باید شجاعت در اقدام داشته باشد و با مردم همراهی کند.

او افزود: یکی از مولفه‌های مهم برای انقلاب، امیدآفرینی است، گاهی مصوبات زیبایی مجلس و دولت دارند و از رسانه ملی نیز اعلام می‌شود که مثلا برای فرزند چندم یا برای ازدواج این تسهیلات، وام و امتیازات را در نظر گرفتیم.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: اما وقتی به کف جامعه می‌رسد و مسئول باید پیگیر مصوبات باشد، گوشه کار می‌لنگد و باعث ناراحتی مردم می‌شود و این ضد امیدآفرینی است.

امام جمعه طبس بیان کرد: با کمال احترام به مدیران بانک‌ها، برخی از بانک‌ها آنطور که باید همراهی نمی‌کنند.

او در خصوص برخی گلایه‌های مردمی گفت: آقایی برای وام ازدواج یک سال در نوبت وام بود و امروز و فردا می‌کردند و در نهایت بانک خود را برای دریافت وام ازدواج عوض کرد، اینطور نگرانی‌هایی وجود دارد.

 هر نفر یک فرهنگ ساز برای ازدواج باشد

رحیمی فرماندار طبس نیز در این جلسه گفت گفت: به جوانان برای امر ازدواج کمک کنیم چه از طریق مالی، هزینه‌های ازدواج، کار و موارد دیگر و هر نفر خود می‌تواند فرهنگ سازی کند.

او در خصوص سایت ۷۹ هکتاری گفت: مناقصه آب و فاضلاب انجام شده و منتظر اعتبار برای گرفتن لوله هستند، ولی برای خانه‌هایی که یاکن دارد، به صورت انفرادی آبرسانی می‌شود.

رحیمی اظهار کرد: برای برق آن نیز از شهردار خواستیم جدول کشی را انجام دهند و چندین بار هم تأکید کردیم، اداره برق می‌گوید تا جدول کشی انجام نشود نمی‌توانیم ستون برق قرار دهیم چرا که ممکن است ستون در خیابان بیفتد و منجر به حادثه شود.

فرماندار طبس در مورد سایت ۵۰ هکتاری هم گفت: آب و برق آن انجام شده و مخابرات مانده است؛ برای آسفالت هم در حال برنامه‌ریزی هستیم که هم اکنون دو خیابان اصلی آسفالت شود و معمولا برای جلوگیری از خراب شدن آسفالت، حدود ۷۰ درصد کوچه که ساخته شود، آسفالت می‌شود.

او از واگذاری پیش از آماده سازی سایت ۳۵۰ هکتاری انتقاد کرد و گفت: زمین باید آماده سازی و سپس تأسیسات جای‌گذاری شود، عرض خیابان مشخص و جدول گذاشته شود که ستون قرار بگیرد و بین جدول‌ها فواصل استانداردی برای گاز و آب قرار بگیرد.

رحیمی گفت: از نظر من باید محوطه سازی انجام می‌شد، ولی با عجله زمین‌ها واگذار شد، اکنون از مردم عزیز تقاضا داریم تحمل کنند تا کار سریع‌تر پیش برود و زمین‌ها آماده سازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.