رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آمادگی لازم برای خرید تضمینی گندم در ‏استان از نیمه دوم خردادماه فراهم شده است.

محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در اولین جلسه هماهنگی خرید گندم و کار گروه آرد و نان استان گفت: به منظور خرید ‏تضمینی محصول گندم و کلزا پیش بینی می‌شود ۲۳ ‎مرکز خرید در سطح استان کار خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان استان را برعهده داشته باشند.

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۱۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۴۹ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۰۸ هزار و ۷۵۰ هکتار گندم دیم است.

عطایی پیش بینی کرد: امسال ۲۴۹ هزار تن گندم از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود که از این میزان ۲۱۰ هزار تن محصول از کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

عطایی اضافه کرد: همچنین۲ هزار و ۷۵۰ هکتار کلزا در اراضی کشاورزی این استان کشت شده که امیدواریم امسال ۶ هزار و ۴۰۰ تن محصول تحویل مراکز خرید شود.

عطایی ابراز امیدواری کرد: امسال با توجه وضعیت جوی خرید و تحویل گندم همچون سال گذشته انجام شود.

وی بر تولید و ذخیره سازی گندم بر اساس سرانه در استان تاکید کرد و افزود: ۳۱۶ هزار تن ظرفیت خرید و ذخیره سازی گندم در استان داریم که بر این اساس خرید تضمینی گندم انجام خواهد شد.

عطایی با اشاره به اینکه امسال ۱۵ ناظر بر عملیات برداشت محصولات زراعی استان نظارت خواهند داشت افزود: در حال حاضر تعداد کمباین‌های موجود در استان ۱۶۶ دستگاه و ۵۰۰ دستگاه از استان‌های دیگر حضور خواهند داشت که هماهنگی لازم برای تهیه سوخت این دستگاه‌ها انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار