مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: کار برداشت محصول گل محمدی از سطح ۳۹ هکتار از گلستان‌های گل محمدی بارور ازاول اردیبهشت درتربت جام آغاز شد و در بازه زمانی ۲۰ روزه ۳۱ تن برداشت شد.

باقرخدادادی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: با توجه به مزایای کشت گل محمدی از جمله کم آب طلبی محصول، مقاومت بسیار خوب به آفات و امراض، اشتغالزایی خوب، موجب جذب کشاورزان به کشت گیاهان دارویی جدید در سال زراعی گذشته بوده است.

او افزود: نبود کارخانه فرآوری گل محمدی دراین شهرستان یکی از مهمترین مشکلات گل کاران محمدی در این خطه و نیازمند تدبیری برای رفع آن است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: شایسته است با تشکیل شرکت‌های کشاورزی، زنجیره تولید از مرحله کاشت تا مرحله فرآوری و در نهایت ارائه به بازار را مدیریت کرده تا مشکلات بعد از تولید گریبان‌گیرشان نشود.

باقرخدادادی بیان کرد:کشاورزان می‌توانند برای جلوگیری از فروش این محصول به قیمت پایین، اقدام به برداشت بصورت غنچه، خشک کردن گل و تهیه اسانس گل محمدی کرده و درآمد بسیار خوبی از این محصول کسب نمایند.

او تصریح کرد: گل محمدی به عنوان کشت پرسود و کم آب طلب مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است، در میان گیاهان گوناگون، گل محمدی مقاومت کم و بیش زیادی در کم آبی دارد و بسته به وضعیت آب موجود در هر روستا فاصله بین آبیاری از میانگین ۷ تا ۲۰ روز تغییر می‌کند دوره آبدهی گلستان از اسفند ماه آغاز و تاتیر سال بعد ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام تاکید کرد: فصل برداشت این گیاه با گرم شدن هوا دربهاردر بازه ۱۵ روزه انجام می‌شودازمزایای کشت این گیاه می‌توان نیاز آبی کم و کشت درزمین‌های شیب دار، سودهی بالا و ایجاد اشتغال ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار