مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی سد باباحیدر، گفت: تاکنون برای ساخت این سد ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل طرح ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر لازم است.

فردوس کریمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی سد باباحیدر، گفت: تاکنون برای ساخت این سد ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل طرح ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم چنانچه تخصیص اعتبارات به موقع انجام شود، طرح در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه سد باباحیدر به منظور مهار سیلاب و تأمین آب شُرب، کشاورزی و صنعت شهر‌های هدف ساخته می‌شود، افزود: طرح انتقال آب از سد باباحیدر از طریق ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه و سامانه خط انتقال به طول ۳۵ کیلومتر خط اصلی و ۹ کیلومتر خط فرعی به شهر‌ها و روستا‌های پایین‌دست با جمعیتی بالغ بر ۱۳۶ هزار نفر آبرسانی می‌کند.

کریمی اضافه کرد: هم‌زمان طرح سد باباحیدر و خط انتقال از سد به شهر‌ها و روستا‌های مسیر تا شهر جونقان در مجموع به طول ۴۵ کیلومتر در حال اجراست و تیم اجرایی بدون وقفه برای به ثمر رساندن این طرح در تلاش هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار