طرح قطار سریع االسیر اصفهان - قم - تهران در بخش زیر ساختی ۷۰ پیشرفت داشته، اما برای تکمیل به کمک بانک مرکزی نیاز دارد.

علیرضا صلواتی مدیر اجرایی طرح‌های زیر بنایی استان در مورد آخرین وضعیت طرح قطار سریع االسیر اصفهان - قم - تهران گفت: بخش زیر ساختی این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

علیرضا صلواتی افزود: اعتبارات اسنادی این طرح یک و نیم سال است منقضی شده و بانک مرکزی برای ادامه  مراحل اجرایی باید آن را تصویب کند.

او گفت: قرار است تا سه ماه آینده کارشناسان بانک مرکزی از این طرح بازدید کنند و اعتبارات اسنادی آن را تصویب کرده تا پیمانکار خارجی بتواند به ادامه کار بپردازد.

مدیر اجرایی طرح‌های زیر بنایی استان تصریح کرد: بخشی از هزینه این طرح از اعتبارات دولتی و برنامه بودجه تامین می‌شود و بخشی از آن را هم سرمایه گذار خارجی تامین می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادر هشتاد وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به کندی سرعت پیشرفت طرح قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران گفت: این طرح با وجود این که تأمین‌کننده مالی خارجی دارد و کار‌های زیرساختی آن به خوبی پیش رفته با کندی و رکود روبه‌رو شده است.

محمد نورصالحی با بیان اینکه این طرح مربوط به یک استان نیست و یک طرح ملی است، افزود: این طرح دانش فنی را وارد کشور می‌کند و فعال کردن و حمایت از ان باید تا مرحله داخلی‌سازی استمرار پیدا کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۹ تير ۱۴۰۲
برای تامین مالی پروژه باید اوراق مشارکت ارزی و ریالی یا اوراق مرابحه فروخته شود