اسدی فرد،از بزرگ‌تر و هموارتر شدن زمین بازی برای فناوران و نوآوران حوزه خدمت‌رسانی به اقشار محروم در کشور خبر داد.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست هم‌اندیشی شرکت‌ها و خانه‌های خلاق در برگزاری نخستین دوره برگزاری نمایشگاه آبادیران (نوآوری برای آبادی) با اشاره به این که رفع محرومیت با کمک فناوری و نوآوری در کشور یکی از دغدغه‌های جدی مدیران معاونت علمی، است، گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم زمین بازی بزرگ‌تری برای استفاده مناطق محروم از مزیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایجاد کنیم. این کار به توسعه متوازن کشور کمک خواهد کرد.

وی افزود: از جمله اقدامات ضروری در این حوزه این است که محصولات و خدمات ارائه شده در زمینه رفع نیاز‌های مناطق کمتربرخوردار در مقیاس کوچک که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شده است را با حمایت‌های ویژه به نهاد‌های فعال در حوزه محرومیت‌زدایی و مناطق محروم متصل کنیم. برگزاری نمایشگاه آبادیران یکی از بهترین فرصت‌ها برای این کار است و توانمندی‌های موجود به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گفته اسدی‌فرد، این نمایشگاه نقطه پیوند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود فناورانه و نوآورانه در زیست‌بوم فناوری و نوآوری به نیاز‌های مناطق محروم و نهاد‌های اثرگذار در زمینه رفع محرومیت در کشور است.

وی با بیان این که برای حضور و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در این زمینه؛ ابتدا اقدام به شناسایی مجموعه‌هایی کردیم که توانمندی تولید محصول یا ارائه خدمت در زمینه محرومیت‌زدایی را دارند، بیان کرد: سپس با نهاد‌های دولتی و نیمه دولتی که در این زمینه ماموریت دارند تعامل کردیم تا بتوانیم بین صاحبان مسئله و راهکار‌های موجود اتصال و پیوندی پایدار ایجاد کنیم.

اسدی‌فرد بر ناپایداری و موقت بودن طرح‌های اجرایی در این حوزه تاکید کرد و گفت: با برگزاری نمایشگاه آبادیران تلاش می‌کنیم تا کسب‌وکارها، اشتغالزایی و کمک‌های ارائه شده به مناطق کمتربرخوردار و محروم؛ از پایداری و قابلیت اجرایی بالاتری برخوردار و مبتنی بر نیاز‌های واقعی آن‌ها عرضه شود.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: این کار در کنار توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق؛ به پایداری اقدامات و طرح‎‌های قابل اجرای نهاد‌های فعال در حوزه محرومیت‌زدایی نیز کمک خواهد کرد. ضمن این که رفع چالش‌های مناطق محروم نیز به شکل منسجم‌تر و کارآمدتری صورت خواهد گرفت.

 وی از تبدیل این نمایشگاه به یک سکو و بازارگاه دایمی عرضه محصولات و خدمات حوزه محرومیت‌زدایی در کشور خبر داد و گفت: امتداد فعالیت‌ها در فضای مجازی کمک خواهد کرد تا برنامه‌ها ابتر نماند و به شکل دایمی در طول سال قابل اجرا باشند.

اسدی‌فرد تصریح کرد: یکی از مدل‌های کار طراحی شده در این زمینه جمع‌سپاری مالی و افزایش مشارکت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی در کشور است.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در نظر دارد نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) را با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات این شرکت‌ها جهت محرومیت‌زدایی با مشارکت بنیاد مستضعان، کمیته امام خمینی و ستاد اجرایی فرمان امام را ۲۳ تا ۲۵ خرداد در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار کند.

برچسب ها: دانش بنیان ، فناور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار