استاندار یزد از پرداخت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان وام ازدواج به زوج‌های یزدی خبر داد.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست ویدیوکنفرانسی ستاد جوانی جمعیت که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۱۳ جلسه قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شده که ۶۶ مصوبه داشته و همچنین ۴۱ قرارگاه شهرستانی تشکیل شده که ۲۴۰ مصوبه به همراه داشته است.
 
او با اشاره به تدوین نقشه راه جمعیتی استان مبتنی بر ۵۴ برنامه و ابلاغ به دستگاه‌ها افزود: همه بند‌های قانون جمعیت در جلسات قرارگاه بررسی شده و هر دستگاهی که در این راستا کوتاهی کند به عنوان ترک کننده فعل محسوب می‌شود.
 
استاندار یزد از اجرای طرح نفس با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و تصریح کرد: در این طرح به رصد و پایش و گفتگو با کسانی می‌پردازد که درصدد سقط جنین بوده و این برنامه در حال حاضر در انصراف ۵۰ درصد افراد موفق بوده و فرزندان آنان متولد شده اند.
 
او درباره میزان تسهیلات پرداخته شده ازدواج در استان اظهار داشت: سال گذشته هفت هزار و ۶۲۲ فقره وام به میزان هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان و همچنین ۱۱ هزار و ۸۹ فقره وام فرزندآوری به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
 
فاطمی تأکید کرد که ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری تا پایان مردادماه در اختیار متقاضیان طرح جوانی جمعیت قرار می‌گیرد.
 
او با انتقاد از آمار‌های اعلام شده نرخ باروری گفت: آمار‌ها توسط مرکز آمار ایران اعلام می‌شود که آمار دقیقی نیست و بر این اساس نرخ باروری در شهرستان‌های اردکان، بافق و میبد بالای ۲/۵ درصد اعلام شده و این شهرستان‌ها مشمول مزایای قانون جوانی جمعیت نمی‌شوند.
 
استاندار افزود: آمار‌های دقیق مربوط به میزان ولادت در اختیار ثبت احوال است و درخواست داریم که ملاک نرخ باروری ثبت احوال در نظر گرفته شده تا این شهرستان‌ها هم مشمول این قانون شوند.
 
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار یزد هم گفت: متوسط نرخ رشد جمعیت ۲.۵ به بالاست و با توجه به اینکه این نرخ در استان یزد ۱.۸ است بنابراین وضعیت خوبی در این زمینه نداریم.
 
علی اکبر عزیزی افزود: البته با توجه به برنامه ریزی‌ها و طراحی و ابلاغ نقشه راه جمعیت در استان، مسیر رو به رشدی را در زمینه جمعیت خواهیم داشت که نتایج آن در آینده مشاهده می‌شود.
 
او درباره گلایه مردم از اجرایی نشدن برخی مصوبات قانون جمعیت اظهار داشت: برخی از وزارتخانه‌ها هنوز دستورالعمل‌های و آیین نامه‌های اجرایی را ابلاغ نکرده اند و به همین دلیل شاهد کندی اجرای قانون جوانی جمعیت هستیم و در جلسه امروز بر تسریع در ارسال آیین نامه‌های این قانون تأکید شد تا مردم از تسهیلات قانونی آن بهره‌مند شوند.
 
معاون استاندار ادامه داد: مراسم استانی جایزه جوانی جمعیت روز ۲۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد و مراسم ملی هم روز ۳۰ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور برگزار و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اول نرخ طلاق را در کشور درست کنید بعد به فکر این چیزهای مسخره باشید
آخرین اخبار