پیش بینی افزایش سرعت وزش باد در استان مرکزی

عمده فعالیت سامانه ناپایدار بارشی طی دو روز آینده در استان مرکزی بصورت افزایش سرعت وزش باد می‌باشد.

رامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی وضعیت هوای استان مرکزی را به صورت زیر پیش بینی کرد:

 بررسی‌ها حاکی از عبور امواج ناپایدار بارشی طی دو روز آینده از نوار شمالی کشور می‌باشد که عمده فعالیت آن در استان بصورت افزایش سرعت وزش باد می‌باشد، بویژه در ساعات بعدازظهر امروز و فردا سرعت وزش باد در استان شدید خواهد بود و در برخی از نقاط بطور لحظه‌ای از ۷۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر خواهد شد. 

 طی این مدت وزش باد موجب خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد استان خواهد شد و همچنین به دلیل انتقال گردوخاک از کشور عراق دید افقی و کیفیت هوا از بامداد امروز در استان کاهش یافته است. 
بررسی‌ها حاکی از خیزش مجدد گردوخاک در کشور عراق و انتقال به نوار غربی کشور می‌باشد که می‌تواند مجددا استان مرکزی را تا فردا دوشنبه تحت تاثیر قرار دهد. 

 بعلاوه به دلیل عبور این امواج ناپایدار احتمال رشد ابر و برخی رگبار‌های خفیف و پراکنده باران و رعدوبرق در برخی نقاط نواحی شمالی استان طی ساعات بعدازظهر امروز و همچنین فردا دوشنبه دور از انتظار نمی‌باشد. 

 دمای هوا از امروز روند کاهشی خواهد یافت و تا صبح سه شنبه و در برخی از مناطق تا صبح چهارشنبه بطور محسوسی کاهش خواهد یافت که در مناطق سردسیر استان می‌تواند منجر به سرمازدگی برخی محصولات کشاورزی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.