صاحبان واحد‌های تهیه‌ی غذا (آشپزخانه ها) و کافی شاپ‌ها مشمول مرحله نهم ثبت نام و مکلف به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای تیرماه امسال می‌باشند.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت اشتغال به فعالیت‌هایی مانند تهیه و ارائه انواع غذا به صورت بیرون بر (آشپزخانه و کترینگ ها) اعم از صنعتی یا خانگی و کافی شاپ ها مشمول مرحله نهم ثبت نام و مکلف به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای تیرماه سال ۱۴۰۲ می‌باشند.

به موجب ماده (۱۳) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۳/۲ و ماده (۱۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷/۲/۱۷، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که بر اساس شرایط فراخوان‌های مراحل اول تا هشتم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکنون مشمول اجرای این نظام نشده اند، در صورت اشتغال به  این فعالیت‌ها مشمول مرحله نهم ثبت نام محسوب و مکلف به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای تیرماه سال ۱۴۰۲ می‌باشند.

فعالان اقتصادی که واجد شرایط مراحل اول تا هشتم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده اند، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله نهم ثبت نام این نظام مالیاتی جزء مودیان مشمول مراحل قبلی ثبت نام واجرای قانون محسوب و مکلف به اجرای مقررات از تاریخ مشمول فراخوان مربوط خواهند بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.