معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:در ۱۰ سال گذشته متوسط سن در بین مردان و زنان بالا رفته و یک کاهش تدریجی در بین جمعیت جوان را شاهد هستیم.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: جمعیت کشور  به سمت پیری پیش می‌رود. فرد مسن نیازمند خدمات مختلفی است و در ۱۰ سال گذشته متوسط سن در بین مردان و زنان بالا رفته و یک کاهش تدریجی در بین جمعیت جوان در چند سال گذشته را شاهد هستیم و دید مثبت این موضوع ارتقای مراقبت‌های بهداشتی و افزایش سن امید به زندگی است. 

به گفته وی جمعیت سبب اقتدار کشور‌ها و به نوعی یک فرهنگ است. سال ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جمعیت اعلام شده است و ۶۰ درصد از این موارد قانون مربوط به وزارت بهداشت است.

او بیان کرد: در خصوص جمعیت باید فرهنگ سازی شود. سازمان‌های مختلف در زمینه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اقدامات مربوط به خودشان را انجام دهند. الان دغدغه جوانی جمعیت را از سطح کارشناسی به مردم منتقل نشده است و معتقدم که باید کار‌های بیشتری در زمینه جوانی جمعیت انجام شود.

فرشیدی افزود: در هفته جمعیت امیدوارم کارهای بیشتری برای روند جوانی جمعیت انجام شود.  باید از نخبگان جامعه در زمینه موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استفاده بهینه کرد.

او بیان کرد: در حال حاضر سن ازدواج افزایش یافته و باید ازدواج های دانشجویی را تبیین  کرد و آگاه بخشی در این موصوع انجام شود.

فرشیدی  گفت: برخی از افراد  از زایمان طبیعی نگران هستند که باید آگاه سازی در این خصوص انجام شود. در زمینه مقابله با سقط جنین برنامه های آموزشی و ارتقای آگاهی ها در حال اجرا است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار