مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از استقرار دو کتابخانه سیار در نمایشگاه سراسری کتاب در تهران خبر داد.

معصومه ابراهیمی هژیرگفت: امسال دو نفر از مربیان کانون همدان با حضور در نمایشگاه کتاب، دو کتابخانه سیار در قالب دو ماشین سیار راه اندازی کرده‌اند که علاوه بر ارائه کتب، فعالیت‌های فرهنگی همچون نمایش عروسکی، ساخت اریگامی (کاردستی)، نقاشی با کودکان، بازی و سرگرمی و خوانش کتاب برگزار می‌کنند.

او با اشاره به اینکه امسال اولین سالی است که از استان همدان کتابخانه سیار با این سبک و سیاق در نمایشگاه حضور پیدا می‌کند، افزود: برگزاری برنامه‌های مختلف برای کودکان همراه خانواده‌ها همچون قصه گویی، نمایش عروسکی، ارائه کتاب‌های تخصصی و تنوع در ارائه مباحث، ارائه مباحث علمی، تخیلی و سرگرمی برای گروه‌های سنی مختلف از جمله عوامل جذب کودکان و خانواده‌ها و همچنین استقبال از این نمایشگاه بوده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تصریح کرد: اعتمادسازی اولیا به کانون پرورش فکری و همچنین مردمی بودن فعالیت‌های کانون از دیگر عوامل استقبال خانواده‌ها از برنامه‌های کانون پرورش فکری بوده است. این دو مربی کانون پرورش فکری همدان به مدت ده روز در نمایشگاه حضور خواهند داشت و به ارائه فعالیت‌های مختلف فرهنگی و معرفی شهر همدان به عنوان شهر دوستدار کتاب می‌پردازند.

هژیر از راه اندازی سایت دیجی کانون نیز خبر داد و گفت: یکی از رویکرد‌های بسیار خوب کانون پرورش فکری برای افرادی که به نمایشگاه دسترسی ندارند، راه‌اندازی دیجی کانون بوده است. با استفاده از این سامانه هر شخصی در هر نقطه‌ای از کشور که باشد می‌تواند همه کتاب‌های ارائه شده کانون در نمایشگاه را مشاهده و به صورت آنلاین کتاب را دریافت کند.
او گفت: دو تریلی سیار در نمایشگاه نیز مستقر شده که با عنوان تماشاخانه سیار نام دارد، این تماشاخانه سیار به ارائه کتب کودکان و نوجوانان و همچنین انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازد. امیدواریم در سال‌های آینده شاهد باشیم همدان نیز این تماشاخانه سیار را راه‌اندازی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار