مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۷۱۸ شهید و جانباز مدافع حرم از این استان شامل ۲۷۴ شهید و ۴۴۴ جانباز طی یک دهه گذشته، در مقابله با گروه‌های تروریستی و دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم نظام شده است.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ضمن گرامیداشت دهمین سالگرد تاسیس لشکر فاطمیون افزود: از این تعداد شهید ۲۲۲ نفر در قالب لشکر فاطمیون و بقیه نیز به عنوان  شهدای مدافع حرم ایرانی در نبرد با جریانات تکفیری در کشور‌های منطقه برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) حضور داشته اند.

او افزود: همه خدماتی که بنیاد شهید به سایر خانواده شهدا ارائه می‌دهد به خانواده شهدای فاطمیون نیز تقدیم می‌کند، به جز خدمات بیرون از بنیاد که نیاز به شناسنامه دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد:  بر این اساس خانواده شهدای مدافع حرمی که اتباع غیر ایرانی هستند و شناسنانه ندارند، نمی‌توانند از خدماتی مانند اشتغال و تسهیلات مسکن بهره‌مند شوند.

۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ جمعی از شیعیان افغانستانی مقیم سوریه در اوج حمله نیرو‌های تفکیری به حرم شریف حضرت زینب (س) برای حفاظت از این حرم مجموعه‌ای را تشکیل دادند که بعد‌ها به لشکر فاطمیون معروف شد.

مردم خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۰ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه صیانت از تمامیت ارضی و دستاورد‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.